اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه ارومیه:

توسعه منابع طبیعی نیازمند تدوین طرحی نو است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه ارومیه گفت: گسترش منابع طبیعی و حفاظت از آن به تدوین طرحی نو و جامع‌نگر نیازمند است.

توسعه منابع طبیعی نیازمند تدوین طرحی نو است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، عباس شفیعی در همایش منابع طبیعی، پژوهش و مدیریت پایدار کشاورزی در دانشگاه ارومیه اظهار داشت: ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در بعد تخصصی و عمومی همواره مدنظر متولیان منابع طبیعی بوده و در این زمینه اقدامات مؤثری انجام شده است.

وی افزود: مسئولان و متولیان امر باید در راستای آگاه‌سازی مردم در زمینه اهمیت جنگل‌ها، مراتع و منابع طبیعی و ارتقای سطح فرهنگ مردم در حراست و نگهداری از این سرمایه ملی تلاش کنند و راهکارهای لازم را به کار بگیرند.

شفیعی با بیان اینکه در سند چشم‌انداز 1404 بهره‌مندی از محیط زیست به عنوان کلیدی برای دستیابی به اهداف این سند مورد توجه قرار گرفته است گفت: تحقق این اهداف نیازمند سیاستگذاری مناسب و برنامه‌ریزی عملیاتی دقیق است.

این مسئول ترویج و گسترش منابع طبیعی را نیازمند تدوین طرحی نو و جامع‌نگر خواند و تصریح کرد: همه دستگاه‌ها و دلسوزان جامعه باید با همکاری و تعامل بیشتر در این زمینه تلاش و کوشش کنند.

وی با اشاره به ضرورت حفظ منابع طبیعی بیان کرد: در همه کشورهای توسعه یافته حفاظت از منابع طبیعی به یک اراده ملی تبدیل شده است و این ضرورت در کشور ما روز به روز بیشتر احساس می‌شود.

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه ارومیه خاطر نشان کرد: راهکار اصلی ممانعت از تخریب و استفاده نادرست و بی‌رویه از منابع طبیعی، تغییر نگاه از دیدگاه سنتی به دیدگاه علمی است که این مهم در سایه معرفی، نقش و جایگاه منابع طبیعی در زندگی انسان میسر و هموار می‌شود.

انتهای پیام/ی20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول