اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی بهشهر:

جرایم حوزه منابع طبیعی بازدارنده نیست/ حرکت خزنده در تصاحب جنگل‌ها و مراتع

خبرگزاری فارس: رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بهشهر با بیان اینکه با حرکت خزنده برخی سودجویان در تصاحب جنگل‌ها و مراتع حوزه منابع طبیعی رو به رو هستیم، گفت: جرایم حوزه منابع طبیعی بازدارنده نیست.

جرایم حوزه منابع طبیعی بازدارنده نیست/ حرکت خزنده در تصاحب جنگل‌ها و مراتع

مسعود حبیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهشهر گفت: عرصه‌ای به وسعت ۱۷۸هزار هکتار در بهشهر و گلوگاه زیر پوشش و نظارت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهشهر است که از این مقدار ۶۳ هزار هکتار آن جنگل و بقیه مرتع است.

وی درباره کاشت نهال در مناطق جنگلی، تصریح کرد: به‌طور متوسط سالانه ۱۵۰هکتار از جنگل‌های بهشهر و گلوگاه نهال‌کاری می‌شوند که در هر هکتار ۲ هزار اصله و به‌طور کلی سالانه ۳۰۰ هزار اصله نهال کاشته می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بهشهر همچنین از کاشت نمادین چندین اصله نهال در دانشگاه علم و صنعت و چند مدرسه شهرستان به‌مناسبت هفته منابع طبیعی گفت و اینکه حفاظت از جنگل‌ها و مراتع را باید بیش از گذشته جدی بگیریم.

حبیبی درباره واگذاری عرصه‌های منابع طبیعی و تغییر کاربری خاطرنشان کرد: هرگونه واگذاری و تغییر کاربری با توجه به مقررات و قوانین انجام می‌شود و در صورتی که تقاضایی در این زمینه داشته باشیم تنها در چارچوب قانون با آن همکاری می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو از کمبود نیروی انسانی در حوزه منابع طبیعی گفت و اینکه استاندارد جهانی برای حفظ عرصه‌ای از منابع طبیعی، به ازای هر یک یا 2 هزار هکتار یک نفر است، اما در حال حاضر این رقم حداقل در منطقه مدیریتی بهشهر و گلوگاه چهار برابر نُرم جهانی است یعنی هر ۸ هزار هکتار از عرصه منابع طبیعی در حفاظت یک نفر است.

حبیبی از کمبود وسایل نقلیه همچنین راه‌های متعدد دسترسی به جنگل با اشاره به گستردگی اراضی منابع طبیعی شهرستان‌های بهشهر و گلوگاه به‌عنوان دیگر مشکلات این حوزه یاد کرد و بیان داشت: در صورت بروز حادثه، از امکانات لجستیکی خوبی بهره‌مند نیستیم و راه‌های زیاد دسترسی به منابع طبیعی راه را برای متخلفان باز می‌کند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بهشهر درباره مالکیت‌های کاذب در حوزه منابع طبیعی، اذعان داشت: افراد سودجویی هستند که به‌طور خزنده، آرام آرام و نامحسوس هر سال نیم متر، یک متر یا بیشتر عرصه جنگلی یا مراتع را تصاحب می‌کنند و به زمینی که در اختیار دارند اضافه می‌کنند.

وی در پایان متذکر شد: جرایم فعلی بازدارنده نیست و ضعف قوانین را در برخوردها داریم.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول