اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان زنجان:

حفاظت از منابع طبیعی تکلیفی همگانی است/ مصالحه مدیران دستگاه‌ها با متخلف غیرقانونی است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه حفاظت از منابع طبیعی تکلیفی همگانی است، گفت: مصالحه با متخلفان از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی غیرقانونی است.

حفاظت از منابع طبیعی تکلیفی همگانی است/ مصالحه مدیران دستگاه‌ها با متخلف غیرقانونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جعفر گل‌محمدی ظهر امروز در جلسه حفاظت از منابع طبیعی در محل دادگستری استان زنجان اظهار کرد: حفاظت از منابع طبیعی وظیفه همه مسئولان اجرایی در این زمینه است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌ها به منظور حفاظت از منابع طبیعی و اراضی کشاورزی در استان افزود: در راستای حفاظت از منابع طبیعی به عهده هر یک از ارگان‌ها وظایفی گذاشته شده که باید مسئولان دستگاه‌ها دقت لازم را در این زمینه داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان خاطر نشان کرد: دادگستری، بنیاد مسکن، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و همه ارگان‌هایی که به نحوی با منابع طبیعی در ارتباط هستند در حفاظت از منابع طبیعی مسئولیت دارند.

وی خاطر نشان کرد: نمی‌توان گفت مسئولیت یک اداره یا سازمان بیشتر از دستگاه‌های دیگر است، بلکه هر دستگاه به فراخور شرایط و اختیارات خود در موضوعات مختلف نقش دارد.

گل‌محمدی در ادامه با اشاره به اینکه در بحث قوانین قضایی دو تفسیر وجود دارد، اضافه کرد: فقط تفسیری که از سوی قاضی مربوطه و مجلس صورت‌ می‌گیرد، قابل قبول بوده و سایر تفاسیر از درجه اعتبار ساقط است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرهنگ سازی مورد نیاز در بین مردم در بحث منابع طبیعی و حفاظت از آن افزود: فرهنگ سازی در بین مردم نیز از جمله اموری است که موجب کاهش صدمه و آسیب به منابع طبیعی می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه مدیران اجرایی دستگاه‌ها موظف به عملکرد در زمینه منابع در چارچوب وظایف قانونی خود هستند، ادامه داد: در برخی از موارد دیده شده که مدیران دستگاه‌ها به مصالحه با افراد متخلف می‌پردازند.

وی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف و مکلف هستند که در صورت برخورد با تخلفات شکایت لازم را انجام دهند، ولی هیچ مدیری در هیچ دستگاه اجرایی حق چشم‌پوشی از تخلف و مصالحه با فرد متخلف را ندارد.

گل‌محمدی با اشاره به اینکه مصالحه با افراد متخلف غیر قانونی است، اضافه کرد: این امر نتایج منفی را در جامعه به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه حفاظت از منابع طبیعی از جمله تاکیدات مقام معظم رهبری است، افزود: بر همگان واجب است که در این بخش اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان در ادامه با اشاره به فعالیت شوراهای حل اختلاف در استان افزود: با قانون وضع شده شوراهای حل اختلاف نمی‌تواند به دعاوی علیه دولت رسیدگی کند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم رسیدگی به زمین‌های حاشیه شهر توسط مسئولان اجرایی در این بخش افزود: در برخی از موارد دیده شده که در این بخش‌‌ها ساخت‌ و سازهای غیر مجاز وجود دارد، که باید رسیدگی لازم در این بخش از سوی مسئولان صورت گیرد.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول