اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس در بازدید سرزده از منابع طبیعی فارس تأکید کرد

برخورد با واسطه‌های معادن در منابع طبیعی

خبرگزاری فارس: استاندار فارس خواستار برداشتن واسطه‌ها در بخش معدن شد و گفت: واسطه‌های معدن در منابع طبیعی به نوع دیگری کم‌کم در حال شکل‌گیری زمین‌خواری در این استان هستند که باید با آنان برخورد شود.

برخورد با واسطه‌های معادن در منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق عابدین ظهر امروز در حاشیه بازدید سرزده از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: در بخش معدن موضوع واسطه‌ها در منابع طبیعی داغ شده که باید تمهیداتی اندیشیده شود تا جلو واسطه‌گری‌های معدن در منابع طبیعی بیش از پیش گرفته شود.

صادق عابدین ادامه داد: عده‌ای که کارشان نیست به اسم معدن می‌آیند و درخواست می‌دهند و به دنبال زمین‌خواری هستند که باید با تدابیر لازم به این موضوع توجه شود.

در ادامه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس نیز تصریح کرد: در حال حاضر  منابع طبیعی و صنایع همکاری خوبی دارند به طوری که در سال جاری از 5 هزار اعلام معدن تنها به 122 استعلام پاسخ داده شده است.

محمدکاظم بردبار ادامه داد: در این زمینه کارگروه مشترکی تشکیل شده و در حال ساماندهی این موضوع هستیم تا معدن به متخصص معدن داده شود.

بردبار ابراز داشت: موضوع واسطه‌های معادن در منابع طبیعی ضربه‌ای بوده که در درازمدت خوردیم و نمی‌توان آن را لحظه‌ای دفع کنیم اما در درازمدت می‌توانیم اثرات  آن را کم کرده و یا به صفر برسانیم.

* بازرسان نامحسوس در اداره‌های استان

استاندار فارس همچنین در بخش دیگری از گفت‌وگوی امروز خود با خبرنگاران از بازرسی‌های نامحسوس استانداری در اداره‌های این استان خبر داد و ابراز داشت: بازرسان نامحسوس استانداری در اداره‌های فارس حاضر شده و قبل از حضورم وضعیت اداره‌ها را اطلاع می‌دهند.

حسین صادق عابدین در ادامه تصریح کرد: اگر احساس نیاز شود چه به لحاظ تذکر و کسب اطلاع از مجموعه اداره‌ها بازدید می‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی که نیازی برای ارتباط برقرار کردن بین دستگاه‌ها وجود داشته باشد در بازدیدهای سرزده این ارتباط‌ها برقرار می‌شود.

استاندار گفت: هدف از بازدیدهای سرزده مچ‌گیری نیست و بیشتر به دنبال این هستیم که بهره‌وری در اداره‌ها را ارتقا دهیم.

* در فارس گران‌فروشی نداریم

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه موضوع گران‌فروشی و گرانی دو موضوع متفاوت است ابراز داشت: یک سری اتفاق‌ها در دنیا افتاده و برخی جنس‌ها گران شده که با گران‌فروشی متفاوت است.

حسین صادق عابدین افزود: هر روز گزارش اقلام ضروری و مورد نیاز مقایسه‌ای 30 استان کشور را با شیراز گرفته و مقایسه می‌کنیم و نشان دهنده این بوده که  وضعیت شیراز در مقایسه با استان‌های دیگر مطلوب است.

وی خاطرنشان کرد: قیمت بسیاری از اقلام موجود در فارس  نسبت به دیگر استان‌ها مناسب‌تر است و با برنامه‌ریزی تمام به دنبال کنترل بازار هستیم.

وی بیان داشت: برخی در فروش سو استفاده می‌کنند که با افزایش تعداد بازرسی‌ها با آنان برخورد می‌شود.

به گزارش فارس، استاندار فارس در بازدید سرزده خود از بخش‌های مختلف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس به بررسی مسائل و مشکلات این اداره و ارباب رجوع آن پرداخت.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول