اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته منابع طبیعی

25 پروژه منابع طبیعی در قم به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: به مناسبت فرا رسیدن هفته منابع طبیعی 25 طرح اداره کل منابع طبیعی قم به صورت همزمان به بهره‌برداری رسید.

25 پروژه منابع طبیعی در قم به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم، به منظور گرامیداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری ویژه برنامه‌های بهره‌برداری همزمان از طرح‌های این اداره کل با حضور مسئولان استان قم در شهر جعفریه قم برگزار شد.

در این مراسم که حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور استاندار قم و احمد عفتان مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم حضور داشتند، ابتدا احمد عفتان در سخنانی به طرح‌های افتتاح شده در هفته گرامیداشت منابع طبیعی و آبخیزداری اشاره کرد.

اجرای عملیات مقابله با بیابان‌زایی در منطقه کوه نمک قم که از مصوبات سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب به استان قم بود نخستین طرح است که با صرف اعتباری بالغ بر 3 هزار و 800 میلیون ریال در سطح 450 هکتار به بهره‌برداری رسید.

همچنین نهال‌کاری بادام کوهی در منطقه کوشک نصرت دیگر طرح مورد نظر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم در این هفته است که با صرف اعتباری بالغ بر هزار و 250 میلیون ریال در سطح 320 هکتاری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

اجرای طرح مدیریت جنگل‌کاری‌های دست کشت شامل هرس تاغ زارها در زمینی به مساحت 24 هکتار با 120 میلیون ریال اعتبار و اجرای عملیات کنترل سیل و رسوب حوزه آبخیز وشنوه بخش کهک به مساحت 3 هزار و 650 مترمکعب با صرف هزار و 610 میلیون ریال اعتبار نیز از طرح‌های دیگر افتتاح شده در این هفته هستند.

این در حالی است که اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم به منظور ارتباط نزدیک و پاسخگویی به موقع به نیازهای مخاطبان و افراد مرتبط با این اداره کل سامانه پیام کوتاه این اداره کل را نیز راه‌اندازی کرده است.

انتهای پیام/و۳۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول