اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قزوین:

مسئولان در سال آتی برای رفع گرانی تلاش کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه قزوین با اشاره به حماسه 12 اسفند با بیان اینکه تدبیر مقام معظم رهبری و بصیرت مردم، دشمنان نظام مقدس جمهوری را مأیوس کرد، گفت: مسئولان در سال آتی باید در مسیر رفع تورم و گرانی برنامه‌ریزی کنند.

مسئولان در سال آتی برای رفع گرانی تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین آیت‌الله هادی باریک‌بین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: حماسه 12 اسفند نتیجه تدبیر مقام معظم رهبری و بصیرت مردم است که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی را مأیوس کرد و باید بابت این حماسه خدا را شاکر بود.

وی ادامه داد: انتخابات مجلس در قزوین نیز مانند سایر نقاط کشور بر خلاف توطئه‌ها و نقشه‌های فراوان دشمنان اسلام به سلامت و به نحو خوبی برگزار شد.

باریک‌بین افزود: افرادی که مردم به‌عنوان اصلح تشخیص داده و راهی مجلس می‌شوند نیز باید قوانین مفید و نافع برای کشور و اسلام را در مجلس تصویب کنند.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: باید از دیگر نامزدها نیز که رأی نیاوردند به خاطر حضور پرشور و گرم کردن انتخابات تشکر کرد که اگر این حضور به خاطر رضای خدا باشد، اجر آنان نیز در نزد خداوند محفوظ است.

وی با بیان روایتی پیرامون اجرای عدالت افزود: حضرت محمد(ص) می‌فرماید که یک ساعت اجرای عدالت در جامعه توسط مسئولان بالاتر از 60 سال عبادتی است که هر روز آن را روزه باشی و صبح و شب دائم مشغول نماز.

امام جمعه قزوین یادآور شد: مسئولان و آنهایی که کاردار هستند باید دقت کنند تا بر اثر رشوه و یا دشمنی‌های خارجی حق مردم را پایمال نکرده و عدالت را در جامعه اجرا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به سالگرد رحلت حجت‌الاسلام سیداحمد خمینی عنوان کرد: این یادگار امام راحل بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در دوران کهولت امام خمینی(ره)، خدمات زیادی را به امام  و ملت انجام داد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان تصریح کرد: سیداحمد خمینی، فرزندی مهربان، سربازی فداکار، مشاوری امین و کارگزاری لایق و کارآمد بود که گره‌های زیادی در دوران انقلاب به دست وی گشوده شد.

باریک‌بین، عید نوروز را عید ملی و باستانی مردم ایران برشمرد و تشریح کرد: در روزهای پایانی سال که همه در جنب و جوش هستند، مسئولان نیز باید با برنامه‌ریزی دقیق در سال جدید در احوال مردم دقت بیشتری کرده و گرانی و تورم را مرتفع کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد نیازمند هستند که برای حفظ آبروی خود نمی‌توانند به کمیته امداد یا بهزیستی مراجعه کنند و این وظیفه افراد ثروتمند است تا با دستگیری از این محرومان، دین خود را ادا کنند زیرا اولین افرادی که به دوزخ وارد می‌شوند ثروتمندان و کاردارانی هستند که به عدالت رفتار نمی‌کنند.

باریک‌بین تأکید کرد: همه مردم باید طبق فتوای مراجع خود در روزهای پایانی سال از حال محرومان و مستمندان رسیدگی کنند.

باریک‌بین ادامه داد: سنت دید و بازدید و صله رحم نیز از رفتارهای پسندیده‌ای است که در ایام عید باید به آن توجه ویژه‌ای داشت و با رفع کدورت‌ها برای وحدت گام برداشت.

امام جمعه قزوین همچنین بر وحدت میان مسلمانان، پیشرفت و توسعه کشور و به سرانجام رسیدن بیداری اسلامی در جهان تأکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: حکومت جمهوری اسلامی، یک نظام مردم‌سالار است زیرا همه مسئولان با رأی مردم انتخاب می‌شوند.

وی افزود: همان‌طور که کارگزاران در روزهای پایانی سال، گزارشی از اقدامات خود را ارائه می‌کنند مردم نیز باید در درگاه خداوند حساب پس بدهند.

باریک‌بین یادآور شد: خداوند با علم و قدرتی که دارد بر تمام رفتارهای مردم احاطه دارد و این روزهای پایانی سال بهترین زمان برای رسیدگی به حساب‌ها و کمک به محرومان است.

امام جمعه قزوین با اشاره به آیات پایانی سوره انبیا تصریح کرد: مردم ایران اهل ایمان هستند و باید در آخر سال به حساب خود رسیدگی کنند زیرا افرادی که تمکن دارند، وکلای خداوند در زمین هستند که باید ثروت خود را در مسیر رفع محرومیت‌ و فقر خرج کنند.

گفتنی است نماز جمعه در سال آتی با توجه به تغییر ساعت کشور، از ساعت 12:30 برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول