اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون بازنشستگان فرهنگی استان اصفهان:

مبنای افزایش حقوق فرهنگیان بازنشسته کم‌تر از نرخ تورم نباشد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کانون بازنشستگان فرهنگی استان اصفهان گفت: مبنای افزایش حقوق فرهنگیان بازنشسته کم‌تر از نرخ تورم نباشد و مجلسی‌ها باید ‌به کمک این قشر از جامعه بشتابند.

مبنای افزایش حقوق فرهنگیان بازنشسته کم‌تر از نرخ تورم نباشد

مجید روستایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه دیوان عدالت اداری نسبت به ضریب افزایش حقوق سال‌های گذشته به نفع فرهنگیان بازنشسته رأی داده است، اظهار داشت: دولت نسبت به احکام صادر شده از سوی دیوان عدالت اداری استنکاف کرده و باید به تعهدات خود در این زمینه عمل کند.

وی با اشاره به اینکه ضریب افزایش حقوق سال‌های گذشته فرهنگیان بازنشسته متناسب با نرخ تورم نبوده است، اضافه کرد: تناسب افزایش حقوق فرهنگیان بازنشسته با نرخ تورم یکی از مهم‌ترین مطالبات فرهنگیان بازنشسته است.

مدیرعامل کانون بازنشستگان فرهنگی استان اصفهان با اشاره به اینکه قانون نیز به صورت صریح به این موضوع تأکید دارد، تصریح کرد: فرهنگیان بازنشسته به عنوان یکی از اقشار آسیب‌پذیر موجود در سطح جامعه به شمار می‌روند و دولت باید با اجرای کامل قانون نسبت به این افراد از افزایش آسیب‌پذیری این افراد جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه حقوق بازنشستگان فرهنگی باید براساس قانون و موارد پیش‌بینی شده در قانون افزایش یابد، ادامه داد: به صورت متوسط سالانه حقوق این قشر از جامعه کم‌تر از 10 درصد افزایش یافته و این افزایش حقوق به هیچ عنوان مطابق با نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی نیست.

روستایی با اشاره به اینکه بانک مرکزی هر ساله نرخ تورم را اعلام می‌کند، تاکید کرد: دولت نیز هر ساله مکلف است که حقوق فرهنگیان بازنشسته را بر اساس نرخ تورم افزایش بدهد اما در حال حاضر این موضوع هنوز تحقق نیافته است.

وی به میزان افزایش حقوق فرهنگیان بازنشسته در سال گذشته اشاره کرد و افزود: سال گذشته حقوق این افراد 10 درصد افزایش یافته و لایحه بودجه پیشنهادی از سوی دولت نسبت به افزایش حقوق فرهنگیان بازنشسته برای سال آتی بین 10 تا 12 درصد است.

مدیرعامل کانون بازنشستگان فرهنگی استان اصفهان بیان داشت: مجلسی‌ها باید با رد کردن پیشنهاد ارائه شده از سوی دولت نسبت به میزان افزایش حقوق فرهنگیان بازنشسته به کمک این قشر از جامعه بشتابند.

وی با اشاره به اینکه تحقق این موضوع از خواسته‌های قابل مطالبه فرهنگیان بازنشسته است، گفت: هر ساله نرخ تورم به میزان بسیاری افزایش می‌یابد اما حقوق فرهنگیان بازنشسته بر اساس نرخ تورم افزایش داده نمی‌شود.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول