اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چالدران:

حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تورم را مهار می‌کند

خبرگزاری فارس: فرماندار چالدران گفت: حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تورم را مهار و سبب ثبات قیمت در بازار می‌شود.

حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تورم را مهار می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، احمدرضا قلی‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مصرف‌کننده شخصیت حقیقی یا حقوقی دارد که از کالا یا خدماتی با پرداخت بها استفاده می‌کند از این رو برای جلوگیری از گرانفروشی یا کم‌فروشی فروشنده یا تولیدکننده کالا یا عرضه کننده کالا یا خدمات در ارائه کالا لازم است تشکلی برای حمایت از حقوق مصرف‌کننده وجود داشته باشد که این امر به انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان سپرده شده است.

وی افزود: دفتر انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان شهرستان چالدران در مرحله ثبت‌نام از داوطلبان برای عضویت در هیئت مدیره است و تا زمان تشکیل این انجمن وظیفه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان را اتحادیه‌های صنفی و بازرسان مجمع امور صنفی بر عهده دارند.

قلی‌پور ادامه داد: وجود انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان سبب ایجاد انضباط در فروش در بین فروشندگان کالا یا عرضه کنندگان خدمات می‌شود.

این مسئول با اشاره به مزایای حمایت از حقوق مصرف‌کننده گفت: مهار تورم و وحدت رویه در ثبات قیمت‌ها و جلب اعتماد و اطمینان مصرف‌کنندگان از دیگر مزایای وجود چتر حمایتی برای مصرف‌کنندگان در بازار است که با وجود انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان میسر می‌شود.

وی با اشاره به اهداف تشکیل انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تصریح کرد: حمایت از حقوق مصرف‌کننده در مقابل عرضه کننده کالا یا خدمات با قیمت مناسب و قانونی امری لازم و ضروری است و اگر اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل بر اساس مفاد اساسنامه عمل کنند پاسخگوی بخش بزرگی از نیازهای مصرف‌کنندگان خواهند بود.

فرماندار چالدران خاطرنشان کرد: اگر مصرف‌کنندگان از کیفیت کالای مورد نظر راضی نباشد به راحتی نسبت به تعویض یا کیفی‌سازی آن اقدام می‌کنند و با رغبت بیشتری به خرید می‌پردازند و این امر اثر مستقیمی بر میزان فروش و عرضه کالای تولید کننده دارد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول