اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز:

مسئولان تورم کمرشکن را مهار کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه تبریز با بیان اینکه مشکلات اقتصادی برای اقشار ضعیف شکننده است، گفت: هم‌اکنون نوبت مسئولان است که به وظیفه خود در قبال مردم عمل کنند و تورم کمرشکن را مهار کنند.

مسئولان تورم کمرشکن را مهار کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) با تقدیر از مردم ایران به خصوص مردم آذربایجان و تبریز در انتخابات 12 اسفند اظهار کرد: مردم با حضور گسترده خود در راهپیمایی 22 بهمن و با مشارکت گسترده در انتخابات دور نهم مجلس به وظیفه خود عمل کردند.

وی تصریح کرد: راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات مجلس نهم در 12 اسفند پیامی برای مسئولان و کارگزاران کشور داشت و تفهیم شد مردم به وظیفه خود عمل کرده و می‌کنند، حالا نوبت مسئولان است تا بیش از پیش احساس مسئولیت کرده و به وظیفه خود عمل کنند.

* مسئولان نسبت به مطالبات مردم تقدیر عملی کنند

خطیب جمعه تبریز گفت: مسئولان با توجه به مطالبات مردم تقدیر عملی از مردم کنند.

آیت‌الله مجتهدشبستری خاطرنشان کرد: مسئولان باید عملاً به حضور مردم در صحنه احترام گذاشته و قدر این ملت وفادار و حاضر در صحنه را که در سخت‌ترین شرایط یار و یاور نظام بودند، بدانند و تقدیر عملی خود را با توجه به مطالبات مردم نشان دهند.

وی تصریح کرد: مسئولان و نمایندگان در رفع مشکلات فرهنگی و اقتصادی مردم به خصوص تورم کمر‌شکن که برای اقشار مستضعف مشکل‌ساز شده اقدام جدی و عملی انجام دهند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی بار دیگر با تقدیر از مردم با درایت، هوشیار، موقع‌شناس و با بصیرت گفت: مردم در انتخابات 12 اسفند سنگ تمام گذاشته و به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند که باید ممنون این ملت بود.

آیت‌الله مجتهدشبستری ادامه داد: مردم در انتخابات 12 اسفند اعلام کردند هر قدر فشارهای دشمنان نظام و انقلاب به نظام اسلامی بیشتر باشد حضور آحاد مردم گسترده‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به مشارکت 64 درصدی مردم ایران در انتخابات مجلس نهم گفت: مشارکت مردم در انتخابات مجلس نهم بار دیگر نشان داد ضد انقلاب خارج‌نشین همچنان از مردم ایران درک درستی ندارد و تحریم انتخابات را که از شش ماه پیش با تمام قوا استارت زده بودند نتیجه معکوس داد.

آیت‌الله مجتهدشبستری همچنین با اشاره به نوع انتخاب مردم تصریح کرد: مردم با انتخاب افراد ولایت‌مدار و پایبند به اصول و ارزش‌های اسلامی اعلام کردند در خط ولایت بوده و پایبند به ارزش‌های اسلامی هستند.

* انتخابات 12 اسفند توهم‌زادیی کرد

نماینده مردم استان آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، یکی دیگر از نکات مهم انتخابات روز جمعه را اعتماد مردم به نظام اسلامی دانست و افزود: بعد از انتخابات پرهیاهوی سال 88، برخی پیش‌بینی می‌کردند که اعتماد مردم به نظام اسلامی سلب شده است اما انتخابات 12 اسفند پاسخی قاطع و روشن به این استنتاج غلط و گمانه‌زنی خطا بود.

* نخواهیم گذاشت تاریخ مشروطیت تکرار شود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: پیام ملت به مقام عظمای ولایت این بود که رهبرا ملت ایران نخواهند گذاشت تاریخ مشروطیت تکرار شود و رهبر ما تنها و مظلوم بماند، از این رو در دفاع از راهی که آغاز کرده‌ایم و بر سر پیمانی که با تو بسته‌ایم تا آخرین قطره خون استوار خواهیم بود.

* پاسخ رئیس مجلس و دادستان کل کشور به سؤالات اعضای خبرگان رهبری

امام جمعه تبریز همچنین به اجلاس عادی خبرگان رهبری که هر سال در شهریور و اسفند برگزار می‌شود، اشاره کرد و افزود: در این اجلاس رئیس مجلس، دادستان کل کشور و ولایتی به سخنرانی پرداخته و به سؤالات مطروحه اعضای مجلس خبرگان رهبری پاسخ دادند.

آیت‌الله مجتهدشبستری در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: انتخابات رکن نظام مردم‌سالار است و یک رای مردم رای به نظام است و این انتخابات نشان اعتماد مردم به نظام اسلامی بود.

خطیب جمعه تبریز ادامه داد: یکی دیگر از نکات مربوط به این انتخابات، مسئولیت بسیار سنگین مجلس برآمده از چنین انتخاباتی است.

* ایران شیرهای نفت را به روی کشورهای معاند غربی خواهد بست

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به تغییر مواضع کشورهای 1+5 به ویژه آمریکا و اوباما درباره ایران اشاره کرد و گفت: اصرار کشورهای اروپایی برای مذاکره با ایران بدون هیچ پیش شرطی و ناپخته دانستن حمله به ایران که امنیت رژیم صهیونیستی و آمریکا را به مخاطره خواهد انداخت از سوی اوباما، به طور قطع نتیجه حضور گسترده و مشارکت بالای مردم ایران در انتخابات 12 اسفند، راهپیمایی 22 بهمن و اداره جامعه اسلامی است.

* ایران هرگز از حق مسلم خود در انرژی هسته‌ای چشم‌پوشی نمی‌کند

امام جمعه تبریز به مخالفان جمهوری اسلامی ایران هشدار داد، حرف ملت ایران حاضر در صحنه ادامه فعالیت کامل و بدون چون و چرای فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران است.

وی همچنین ابزار جمهوری اسلامی را در مقابل تحریم‌های اقتصادی و قطعنامه‌ها، بستن شیرهای نفت به روی دولت‌های معاند غربی اعلام کرد.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: حرف اول و آخر دولت و ملت ایران این است و بر این باورند که مسئله هسته‌ای یک پیشرفت علمی برای کشور است و هرگز از این حق مسلم خود به هیچ‌ وجه چشم‌پوشی نمی‌کنند.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول