اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره ارشاد نیشابور:

مساجد سنگری مستحکم مقابل فتنه‌‌ دشمنان است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: مساجد با بکارگیری تمام امکانات و فناوری روز دنیا در مقابل تهدیدات و فتنه هم‌چون سنگری استوار و محکم ایستاده است.

مساجد سنگری مستحکم مقابل فتنه‌‌ دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، سیداحمد قلندری در همایش تجلیل از برترین کانون‌های مساجد نیشابور اظهار کرد: مساجد در عصر امام خمینی(ره) بار دیگر هویت و منزلت خود را به‌دست آوردند.

قلندری افزود: امروز و قرن حاضر به نام انقلاب اسلامی مدیون هستند زیرا بیداری که ما 33 سال قبل آغازگر آن بودیم سبب بیداری مردم کشورهای اسلامی شد و این بیداری از مساجد آغاز شد.

وی گفت: احیاء، حفظ و توسعه جایگاه مساجد در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در دنیای پیچیده امروز دارای اهمیت اساسی و نیازمند تلاش علمی و تخصصی است.

قلندری خاطرنشان کرد: مساجد با بکارگیری تمام امکانات فناوری روز دنیا در مقابل تهدیدات و فتنه هم‌چون سنگری استوار و محکم باقی بمانند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، یادآور شد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در مناطق مختلف کشور گسترده شده‌اند و می‌توان به وسیله کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ظرفیت‌های فرهنگی و هنری کشور را رونق بخشید.

قلندری پیشنهاد کرد: 10 اتاق فکر به صورت قطبی برای ریشه‌یابی مشکلات و ارائه طرح‌های فرهنگی مذهبی راه‌اندازی شود به صورتی که هر اتاق فکر، 10 کانون فرهنگی را زیر پوشش قرار دهد.

وی به مهم‌ترین برنامه‌های سال 90 کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیشابور به‌عنوان منطقه ویژه اشاره کرد و گفت: امضای تفاهم‌نامه با استانداری و فرمانداری در ارتباط با تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری جدید یکی از برنامه‌های کلیدی بوده است.

قلندری ادامه داد: پیگیری‌های دبیرخانه در این امر رشد 200 درصدی را داشته و موفق شدیم تعداد 41 باب کانون را راه‌اندازی کرده و تعداد کانون‌ها را از 56 به 102 باب افزایش دهیم.

وی پیگیری خرید تجهیزات برای این 41 کانون تأسیس شده را اولویت بعدی دانست و افزود: به‌ ازای هر کانون، 26 میلیون و 500 هزار ریال اختصاص داده شده که در کل یک میلیارد و 86 میلیون و 500 هزار ریال بودجه جذب و صرف خرید تجهیزات و برگزاری مراسم این کانون‌ها شده است.

وی یادآور شد: برگزاری نمایشگاه عکس و کتاب با موضوع بیداری اسلامی هم‌زمان با آغاز هفته کتاب و کتاب‌خوانی، برگزاری کاروان فرهنگی و هنری فجر 33 در هفت شهر اقماری نیشابور و فیروزه از جمله برنامه‌های این کانون‌ها بود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، خرید تجهیزات کتابخانه‌ای با اعتبار یک صد و 75 میلیون ریال برای کانون‌های قدیمی و توزیع بیش از 12 هزار جلد کتاب اشاره و اضافه کرد: برگزاری همایش آموزشی خانواده، برگزاری همایش آموزش مشاوره خانواده، برگزاری شب شعر و خاطره‌گویی و تقدیر از هفت نفر کتاب‌داران نمونه شهرستان در هفته کتاب از دیگر اقدامات کانون‌های مساجد است.

در ادامه، مسئول دبیرخانه منطقه ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، گفت: احیای مجدد مساجد در تمام ابعاد عملکردی آن از وظایف اصلی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

حجت‌الاسلام هادی حسین‌آبادی با تأکید بر اینکه مسجد هسته اساسی تشکیلات انقلابی ملت و یکی از عناصر مهم در پیروزی انقلاب اسلامی بود.

این همایش با حضور مدیران، رابطان، روحانیان و اعضای کانون‌های مساجد  شهرستان برگزار شد و در پایان از 21 نفر از مدیران، رابطان و کتاب‌داران نمونه منتخب استان و شهرستان با اهدای لوح سپاس و هدیه تقدیر شد.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول