اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست مدیران با فعالان تولیدی مازندران مطرح شد

قیمت تولید 3 برابر نرخ تورم است

خبرگزاری فارس: در نشست مدیران با فعالان تولیدی مازندران از افزایش قیمت تولید گلایه شد.

قیمت تولید 3 برابر نرخ تورم است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نشست هم‌اندیشی استاندار مازندران و جمعی از فعالان صنعت و تولید مازندران بهانه‌ای شد تا مقداری از مشکلات عرصه تولید و صنعت بازگو شود.

مسایل و مشکلات مربوط به ارز، کمک دولت به بخش تولید، چگونگی مقابله با تحریم‌های اقتصادی از جمله موراد مطرح شده در این نشست بود.

* قیمت تولید 3 برابر نرخ تورم است

محمد رضوی تولید‌‌کننده‌ای از شهرستان آمل در این نشست با تاکید بر اینکه در 33 سال گذشته فشارهای زیادی را تحمل کردیم، گفت: در شرایط استثنایی تحریم، مدیران بانک‌ها برای کاهش مشکلات تولید همت بیشتری کنند.

وی با اعلام اینکه بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی، مشکلاتشان چند برابر شده است، تصریح کرد: افزایش قیمت تولید غیرقابل کنترل است.

رضوی با اعلام اینکه قیمت تولید سه برابر قیمت تورم است، خاطرنشان کرد: شرایط تولید ارزان و به صرفه باید فراهم شود.

این تولیدکننده مازندرانی سرمایه در گردش را نیاز اولویت‌دار واحدهای تولیدی برشمرد و گفت: شرایط فعلی تولید در کشور خیلی خاص و استثنایی است.

* خیلی دوست نداریم سیاه‌نمایی کنیم

رضوی با ذکر مثالی از مشکلات تولید در شهرستان آمل اضافه کرد: واحدی در آمل 2.5 میلیارد تومان اضافه‌تر برای مواد اولیه و روند تولید پرداخت کرده است که برگشت این پول و سرمایه خیلی سخت است.

وی با تاکید بر اینکه خیلی دوست نداریم سیاه‌نمایی کنیم، تصریح کرد: برخی از واحدهای تولیدی در مازندران در شرایط خیلی بد و سختی هستند و به همین دلیل از بانک‌ها برای دریافت بدهی‌های واحدها فرصت خواستیم.

رضوی از مدیران بانک‌ها خواست تا نگذارند حساب صاحبان تولید مسدود شود.

* کارگران خیلی از واحدها بیکار شدند

رضا جمشیدی یکی دیگر از صنعتگران و تولید کنندگان مازندران نیز در این نشست با اعلام اینکه با سخت‌گیری‌های بانک‌ها، کارگران خیلی از واحدها بیکار شدند، تصریح کرد: اخطار به ضامن‌ها نیز از دغدغه‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه مجمع نمایندگان مازندران باید درباره مشکلات تولید تجمیعی عمل کنند، خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان شمال کشور نیز باید وارد عمل شوند.

* عید کارگران نباید تلخ شود

جمشیدی با اعلام اینکه در روزهای پایان سال شش نوع پرداختی حقوق، پاداش و عیدی گریبانگیر واحدهای تولیدی است، خاطرنشان کرد: عید کارگران نباید تلخ شود.

این تولید‌کننده مازندرانی با اشاره به اینکه برخی از صاحبان تولید حتی به پول ربا روی آورده‌اند، اضافه کرد: واردات بی‌رویه نیز تولید‌‌های داخلی را مضمحل کرده است.

* برای نوسازی بخش معادن در مازندران کاری نشده است

محمدرضا باطنی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران نیز در این نشست با تاکید بر اینکه برای نوسازی بخش معادن در مازندران کاری نشده است، گفت: در نظام مهندسی مازندران در بخش معدن، یک‌هزار و 40 نفر عضو هستند که برای توسعه کار معدنی در مازندران به تسهیلات بانکی نیاز دارند.

نصرالله صدرزاده نایب رئیس معدنی خانه صنعت و معدن مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه مشکلات معدن‌کاران خیلی زیاد است، گفت: قبول نکردن وثیقه یکی از مهم‌ترین این مشکلات است.

وی به جای این کار پیشنهاد داد تا بانک‌ها از معدن‌کاران سفته بگیرند.

نایب رئیس معدنی خانه صنعت و معدن مازندران تاکید کرد: مدیران بانک‌ها پلیسی کار نکنند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول