اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

فضای تورمی با اجرای هدفمندی یارانه‌ها در کشور ایجاد نشد

خبرگزاری فارس: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فضای تورمی با اجرای هدفمندی یارانه‌ها در کشور ایجاد نشد.

فضای تورمی با اجرای هدفمندی یارانه‌ها در کشور ایجاد نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، محمدحسن نکویی مهر در دیدار با بازرسان و کارشناسان بازرسی و نظارت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طرح تشدید بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی در آستانه فرا رسیدن نوروز 91 از 11 اسفند ماه در سراسر کشور آغاز شده و تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بحث حمایت از مصرف‌کنندگان و حمایت از تولیدکنندگان در یک راستا قرار دارد و حمایت از مصرف‌کنندگان به صورت جدی صورت می‌پذیرد و بر همین اساس تولیدکننده نیز می‌تواند موفق باشد.

معاون وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت ادامه داد: 40 درصد از تولید ناخالص کشور در بخش صنعت، معدن و تجارت است و ادغامی که صورت پذیرفته بر این اساس است که سیاست‌های تجاری و تولیدی کشور در یک راستا قرار گیرد و هم‌افزایی ایجاد شود و تولید و تجارت با محور مشتری‌مداری باشد و با عنصر رقابت و تغییرات تکنولوژی کشور با سرعت پیش برود.

نکویی مهر گفت: در استان سیستان و بلوچستان از ابتدای قانون هدفمندی یارانه‌ها اقدامات بسیار مناسبی صورت پذیرفته است و در بحث هدفمندی یارانه‌ها و با گفته‌های دوستان و دشمنان این طرح بسیار خوب و موفق انجام شده و تدابیر نظارتی مناسبی هم که صورت پذیرفت و فضای تورمی ایجاد نشد و همه تدابیر برای اجرا با صحت و سلامت و دقت اندیشیده شد.

وی یادآور شد: این اقدامات منحصر به هدفمندسازی یارانه‌ها نبود و با تلاش نیروهای بازرس و کارشناسان در ایام عید نوروز 91 و طرح‌های نظارتی ماه مبارک رمضان، بازگشایی مدارس و هم‌اکنون نیز طرح ویژه نظارتی 91 در حال انجام است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به موضوع حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اشاره کرد و گفت: بازرسی فعالیت سخت و در عین حال مفید برای جامعه است و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و استیفای حقوقشان یک ارزش است.

نکویی مهر مردم را به عنوان ذینفعان دانست و بیان کرد: تمام مردم جامعه جزو مصرف‌کنندگان هستند و با حمایت از حقوق آنها قطعاً تولید و تجارت شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد: نوع فعالیت بازرسان نهی از منکر است و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان یک ارزش است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: محور توسعه اقتصادی در سیستان و بلوچستان تجارت است و صنعت و تولید نیز جزو محورهای توسعه‌ای هر منطقه محسوب می‌شود و حمایت از تولیدکنندگان باید سبب این شود تا صنعت و تولید دچار مشکل نشود و گسترده‌تر شود.

نکویی مهر در ادامه افزود: تغییرات نرخ ارز و نوسانات یکی از متغیرهای کلیدی در اقتصاد کلان بسیار تأثیرگذار است و مباحث علمی و تجربی نشان می‌دهد که این موضوع می‌تواند سبب افزایش قیمت در برخی کالاها شود.

وی اضافه کرد: گرانی یا گرانفروشی دو مقوله جدا از هم بوده و یکی از وظایف بازرسی این است که مقدمات را طوری فراهم آوریم که جلوی افزایش بی‌رویه قیمت‌ها گرفته و موج روانی افزایش قیمت‌ها شکسته شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به نقش تأثیرگذار سامانه 124 در مبارزه با تخلفات احتمالی اشاره کرد و گفت: تلفن 124 در سراسر کشور آماده دریافت شکایات مردمی است و پاسخگویی سریع به شکایات مردمی همانند گذشته در دستور کار این سازمان قرار دارد.

نکویی مهر به موضوع اطلاع‌رسانی دقیق و سریع اشاره کرد و افزود: باید بخشی از توان این مجموعه به موضوع اطلاع‌رسانی به ذینفعان اختصاص یابد.

وی بیان کرد: این استان جدای از اینکه توانسته نیازهای خود را تأمین کند با ایفای نقش ملی بخشی از نیاز کشور را نیز در برخی کالاها برطرف کرده است.

انتهای پیام/آ30/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول