اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمد توکلی:

از نماینده مجلس نخواهید برای بستگان شما شغل پیدا کند / اقتصاد نفتی تورم‌‌زا است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد نفتی تورم‌‌زا است.

از نماینده مجلس نخواهید برای بستگان شما شغل پیدا کند / اقتصاد نفتی تورم‌‌زا است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، احمد توکلی پنج‌شنبه شب در جمع مردم بابل اظهار داشت: عده‌ای به مجلس راه می‌یابند که به دنبال مسائلی غیر از وظایف خود هستند و دست مریزاد باید گفت به کسانی که مانع ورود این گروه به مجلس شدند.

وی با بیان اینکه فساد، اقتصاد و عدالت اجتماعی را نابود خواهد کرد، بیان داشت: فساد کارآیی و بهره‌وری را از بین برده و فقر را جایگزین آن می‌کند.

توکلی بیان داشت: اگر نماینده مجلس کیسه ندوزد شجاع و مدافع حقوق ملت و مردم خواهد بود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر نماینده‌ای در راستای قانون قدم بردارد دولتمردان قادر نخواهند بود وی را منزوی و فریب دهند.

توکلی قانون‌گذاری و نظارت بر مجریان قانون را از وظایف مهم مجلس برشمرد و خاطرنشان کرد: بسیاری از کارهایی که نمایندگان مجلس انجام می‌دهند در حیطه وظایف مسئولیت آنها نبوده و غیرقانونی است.

توکلی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین اقدام یک نماینده توجه جدی به قانون‌گذاری است، بیان داشت: یک نماینده مجلس نباید به کسی باج دهد و بدهکار دیگران باشد و به خاطر مسائل جزیی که وظیفه فرمانداری و رئیس دانشگاه و امثال آن است خود را درگیر کند.

توکلی با اشاره به اینکه قانون باید با توجه به مصالح و باقیات کشور تنظیم شود، یادآور شد: اگر قانون به خوبی تصویب نشود به مملکت خسارت وارد کرده و به نفع گروه خاصی جهت‌دار خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه بودجه کشور به نفت وابسته است، گفت: اقتصاد نفتی تورم‌زا است و باید برای تولید سرمایه، دارایی زیرزمینی را به دارایی روزمینی تبدیل کنیم.

توکلی تصریح کرد: اگر پول نفت به سرمایه تبدیل شود برای جوانان اشتغال ایجاد شده و تولیدات افزایش می‌یابد و اگر واردات هم زیاد شود کارگران دیگر کشورها از جمله ژاپن، چین و کره به داخل کشور ما زیاد می‌شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی حق پرسش‌گری و پیگیری مطالبات از سوی نمایندگان را از مردم خواستار شد و اضافه کرد: از نماینده مجلس نخواهید برای بستگان شما شغل پیدا کند بلکه قانون‌گذاری صحیح را از نمایندگان مطالبه کنید تا همه مردم ایران از نعمت آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ی10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول