اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 16 تا 19 اسفندماه جاری صورت گرفت

فروش 46 میلیارد تومان از اوراق مشارکت طرح بهشت‌آباد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان گفت: از 16 تا 19 اسفندماه جاری تنها 46 میلیارد تومان از اوراق مشارکت طرح‌های تأمین انتقال آب به زاینده‌رود فروخته شده است.

فروش 46 میلیارد تومان از اوراق مشارکت طرح بهشت‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان محمدعلی طرفه ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: کمبود آب به عنوان عمده‌ترین چالش استان به شمار می‌رود و مدیریت تأمین آب در کنار مدیریت مصرف از راهکار‌های قابل اجرا در این زمینه است.

وی اضافه کرد: در صورتی که طرح‌های تأمین انتقال آب به زاینده‌رود به موقع اجرا نشود، به صورت قطعی آینده استان با چالش مواجه می‌شود و امکان توسعه در بخش‌های مختلف نیز وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه در صورت محقق نشدن این موضوع سرمایه‌گذاری‌های موجود نیز با مشکل مواجه می‌شود، تصریح کرد: بخش کشاورزی استان از مدت‌ها پیش با مشکل مواجه شده است و در زمینه شرب، صنعت و حیات رودخانه نیز مشکلات بسیاری وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه به منظور اجرای طرح‌های تأمین انتقال آب به زاینده‌رود اقدامات جدی در استان صورت گرفته است، ادامه داد: منابع دولتی تکافوی تسریع در اجرای طرح را ندارد و در صورت ادامه یافتن روند اعتبارات اختصاص داده شده به این طرح‌ها حاکی از بهره‌برداری نکردن از این طرح‌ها زود‌تر از 30 سال آینده است.

طرفه با اشاره به اینکه اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته مبنی بر این است که از سایر منابع مالی اعتباراتی در اختیار این طرح‌ها قرار بگیرد، تأکید کرد: طرح اوراق مشارکت در سال گذشته پیگیری شد اما به نتیجه‌ای نرسید.

وی با اشاره به اینکه طرح اوراق مشارکت در سال جاری نیز به دلیل مشکلات موجود تا دو ماه گذشته متوقف بوده است، افزود: اما در حال حاضر مجوز اجرای این طرح صادر شده و آب منطقه‌ای اصفهان 210 میلیارد تومان مجوز فروش اوراق مشارکت برای طرح‌های تأمین و انتقال آب به زاینده‌رود گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه اوراق مشارکت این طرح‌ها از 16 اسفندماه جاری به فروش رفته است، گفت: از ابتدای فروش این اوراق مشارکت تا 19 اسفندماه جاری 46 میلیارد تومان از اوراق مشارکت طرح‌های تأمین انتقال آب به زاینده‌رود فروخته شده است.

وی با اشاره به اینکه 25 میلیارد تومان از این اوراق مشارکت در تهران و 21 میلیارد دیگر آن در سایر شهرستان‌ها به فروش رفته است، خاطر نشان کرد: در استان اصفهان تنها 9 میلیارد تومان از این اوراق به فروش رفته است و اصفهانی‌ها از این طرح استقبال چندانی نکرده‌اند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول