اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

دولت با صراحت پروژه بهشت‌آباد را دنبال کند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دولت به صراحت پروژه بهشت‌آباد را دنبال کند و این پروژه باید هر چه زود‌تر اجرایی شود.

دولت با صراحت پروژه بهشت‌آباد را دنبال کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس حاج رسولیها بعدازظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ساماندهی وضعیت زاینده‌رود از مطالبات تمام مردم است، اظهار داشت: مسئولان باید در راستای این موضوع به خواسته‌ها و مطالبات تمام مردم توجه کنند و دولت و مسئولان استانی باید در راستای اجرایی شدن پروژه بهشت‌آباد گام بردارند.
وی به رسالت خبرنگاران و اصحاب رسانه در سطح جامعه اشاره کرد و افزود: این قشر از جامعه باید زبان گویای واقعیت‌های جامعه باشند و مباحث و واقعیت‌های موجود در جامعه را به درستی نشان بدهند.
 
*‌ در حال حاضر به نقش شورا‌ها بی‌توجهی می‌شود
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ضرورت توجه به نقش شورا‌ها تصریح کرد: به صراحت اعلام می‌کنم که در حال حاضر به نقش شورا‌ها در قانون اساسی بی‌توجهی می‌شود، اما با توجه به صحبت‌های خبرگان نخست قانون اساسی درباره شورا‌ها اهمیت نقش این مجموعه در جامعه مشخص می‌شود.
وی با بیان اینکه وظیفه و نقش شو‌را‌ها در قانون اساسی مشخص شده است، اضافه کرد: با توجه به این قانون مجلس شورای اسلامی و شورا‌های شهر مرجع تصمیم‌گیری تمام موضوعات مربوط به مردم محسوب می‌شوند و موضوعات اجرایی نیز مربوط به دولت و در قالب شورا‌ها نیز توسط شهرداری‌ها صورت می‌گیرد.
حاج رسولیها با اشاره به اینکه ساختار شورا‌ها در سال 78 به صورت رسمی راه‌اندازی شد، تاکید کرد: امام خمینی (ره) در صحبت‌های خود بار‌ها به سود‌مند بودن فعالیت شورا‌ها برای دولت و مردم تاکید کرده‌اند و مدیریت محلی شهر‌ها باید توسط شورا‌ها انجام شود.
وی به فعالیت شورا‌ها در راستای مدیریت موضوعات شهری اشاره کرد و ادامه داد: شورا‌ها در موضوعات شهری موجود در جامعه به صورت مستمر و جدی نظارت می‌کنند و چهار کمیسیون موجود در شورای شهر در طول هفته به صورت مداوم فعال هستند و موضوعات شهرداری‌ها را کنترل می‌کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در شورا‌ها موضوع مردم‌سالاری دینی رعایت می‌شود، بیان داشت: شورا‌ها نسبت به موضوعات شهری موجود در جامعه تصمیم‌گیری و نظارت می‌کنند و شهرداری‌ها نیز مصوبات شورا‌ها را در سطح شهر‌ها اجرا می‌کنند.
 
*‌ بودجه شهرداری اصفهان بالغ بر 1500 میلیارد تومان است
وی به بودجه شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته به آنها در ابتدای فعالیت شورای اسلامی شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: در ابتدای فعالیت این مجموعه بودجه شهرداری‌های اصفهان کم‌تر از 40 میلیارد تومان بوده، اما در حال حاضر بودجه شهرداری بالغ بر یک‌هزار و 500 میلیارد تومان است.
حاج رسولیها با اشاره به بودجه پروژه‌های مشارکتی موجود در اصفهان اظهار داشت: با فعالیت مستمر و مداوم شورا‌ی شهر بودجه شهرداری اصفهان افزایش یافته و در حال حاضر یک‌هزار میلیارد تومان نیز به پروژه‌های مشارکتی موجود در اصفهان اختصاص دارد.
وی به اقدامات صورت گرفته در اصفهان در طول فعالیت شورا‌ها اشاره کرد و افزود: احداث خیابان‌ها یکی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در اصفهان محسوب می‌شود و در این مدت خیابان‌های میرداماد، آیت الله بیدآبادی، بابک، جامی، حکیم صفایی، شهید صمدیه لباف، فاز نخست میدان امام علی (ع)، دکتر باهنر، سید ابوالحسن اصفهانی و غیره از خیابان‌های احداث شده در اصفهان است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فعالیت شورا‌ها در راستای احداث سالن‌های فرهنگی و ورزشی در سطح شهر تصریح کرد: سالن‌های قائمیه، پارک امیر کبیر، شهید اشرفی اصفهانی، شفق، شهدای بابوکان، تیر و کمان، گل نرگس، استخر انقلاب و غیره از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در طول فعالیت شورا‌ها در اصفهان محسوب می‌شود.
 
*‌7 ایستگاه آتش‌نشانی در اصفهان اضافه شده است
وی به افزایش ایستگاه‌های آتش‌نشانی موجود در اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت هفت ایستگاه آتش‌نشانی دیگر در اصفهان احداث شده و 18 پارکینگ عمومی نیز در سطح شهر اضافه شده است.
به گزارش فارس از اصفهان، حاج رسولیها در ادامه نیز با اشاره به افزایش پل‌های عابر پیاده در اصفهان تاکید کرد: در طول مدت فعالیت شورا‌ها 22 پل عابر پیاده نیز در اصفهان اضافه شده است و مجموعه‌های سالن‌های ورزشی نیز در سطح شهر افزایش یافته‌اند.
وی به ضرورت توجه مسئولان استانی به ساماندهی ورزشگاه نقش جهان اشاره کرد و بیان داشت: مسئولان استانی باید اقدامات لازم را به منظور ساماندهی ورزشگاه نقش جهان انجام بدهند و هر چه زود‌تر مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نا‌مناسب بودن وضعیت نمایشگاه پل شهرستان اصفهان اضافه کرد: وضعیت این نمایشگاه در شأن اصفهان و زیبنده شهر تاریخی اصفهان نیست و وضعیت این نمایشگاه باید ساماندهی شود.
 
*‌ صنعت تورسیم در اصفهان است
وی به یکی از مهم‌ترین موضوعات موجود در اصفهان اشاره کرد و گفت: صنعت توریسم باید در اصفهان توسعه داده شود و مسئولان استانی باید به منظور توسعه این صنعت از توانایی‌های شهرداری‌ها استفاده کنند.
حاج رسولیها اظهار داشت: در حال حاضر تمام پروژه‌های شهری اصفهان فعال است و در حال حاضر شورا‌ها در راستای مدیریت موضوعات شهری اقدامات لازم را انجام داده‌اند.
وی به نتایج حاصل از خشکسالی‌های پی در پی اصفهان اشاره کرد و افزود: اقتصاد شرق اصفهان و وضعیت کشاورزان اصفهانی با افزایش این بحران به هم ریخته است و مسئولان باید از حق مردم در این زمینه دفاع کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مردم شهید‌پرور اصفهان تصریح کرد: اصفهانی‌ها در طول هشت سال دفاع مقدس در راستای دفاع از کشور و حفظ ارزش‌های اسلامی تلاش کرده‌اند و وجود 23هزار شهید و 3 هزار جانباز در اصفهان گویای این موضوع است.
وی به ضرورت تکمیل پروژه بهشت‌آباد اشاره کرد و ادامه داد: مراحل قانونی پروژه بهشت‌آباد طی شده است و بهشت‌آباد یک پروژه قانونمند محسوب می‌شود و این پروژه هر چه زود‌تر باید تکمیل شود.
حاج رسولیها با اشاره به کاهش گردشگران در نتیجه افزایش خشکسالی‌های اصفهان تاکید کرد: خشکسالی به صورت مستقیم تمام مردم را درگیر خود کرده و صنعت توریسم، صنایع دستی، موضوعات خدماتی و دیگر موضوعات موجود در اصفهان نیز تحت‌الشعاع نتایج این بحران قرار گرفته‌اند.
 
*‌افزایش خشکسالی‌های اصفهان
وی اضافه کرد: افزایش این بحران اقتصاد کشاورزان اصفهانی را فلج کرده است و دولت با مدیریت پروژه بهشت‌آباد و ساماندهی وضعیت خشکسالی‌های اصفهان در این زمینه تلاش کند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه ساماندهی وضعیت خشکسالی‌های اصفهان برای تمام کشور اهمیت دارد، بیان داشت: دولت باید با ساماندهی این موضوع نگرانی‌های مردم را در ارتباط با وضعیت زاینده‌رود برطرف کند و دغدغه‌های موجود در این زمینه را کاهش بدهند.
وی با بیان اینکه عاملان خشکی زاینده‌رود را نفرین می‌کنم، گفت: در حال حاضر جریان خشکسالی زاینده‌رود ادامه دارد و دولت باید در این زمینه پاسخگوی مطالبات مردم باشد.
حاج رسولیها با اشاره به تصویب پروژه بهشت‌آباد برای فلات مرکزی اظهار داشت: این پروژه با یک اقدام کارشناسی و بدون هیچ ابهامی برای فلات مرکزی کشور به تصویب رسیده است و وزارت نیرو باید مسائل منطقه را بررسی کند و در مورد این پروژه تصمیم‌گیری کند.
وی اضافه کرد: انتقال آب یک تصمیم‌گیری جهانی است و پروژه بهشت‌آباد باید به صورت مناسب و ویژه مدیریت شود.
 
*‌ شهرداری اصفهان تا سال آینده آمادگی دارد
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه دولت باید 80 میلیارد تومان دیگر برای آماده‌سازی پروژه اجلاس سران اختصاص بدهد، تصریح کرد: در صورت تأمین اعتبار برای این موضوع این پروژه تا سال آینده آماده می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.
وی به ظرفیت‌های موجود در شهرداری اصفهان برای اجرای این پروژه اشاره کرد و ادامه داد: تمام ظرفیت‌های لازم برای اجرای این پروژه تا سال آینده در شهرداری اصفهان وجود دارد، اما تا کنون بودجه اجرایی شدن این پروژه تأمین نشده است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول