اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مبارکه در مجلس:

بهشت‌آباد آب مازاد خوزستان را منتقل می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده مبارکه و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اجرایی شدن طرح بهشت‌‌آباد برای انتقال آب مازاد استان خوزستان به استان‌های هم‌جوار است.

بهشت‌آباد آب مازاد خوزستان را منتقل می‌کند
سیدعلی محمد موسوی مبارکه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به تهدید به استعفای نمایندگان استان خوزستان به دلیل اجرایی شدن طرح آب‌رسانی بهشت‌آباد اظهار داشت: در جلسه اخیر مجمع نمایندگان استان اصفهان تصمیم مبنی بر برگزاری جلسه‌ای برای مذاکره با استاندارهای، استان‌های خوزستان، چهار محال و بختیاری و اصفهان گرفته شد.
وی ادامه داد: این جلسه که با حضور نمایندگان مجلس، وزیر نیرو و کشور نیز برگزار می‌شود، مسائل و مشکلاتی که این استان‌ها برای اجرایی شدن این طرح آب‌رسانی دارند مورد بررسی قرار می‌گیرد.
نماینده مردم مبارکه و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه افزود: مصرف آب برای اجرای این طرح به گونه‌ای که دیگر استان‌ها در مضیقه باشند هدف ما نیست، بلکه این پروژه به گونه‌ای طراحی و مطالعه شده که آب مورد نیاز آنها را نیز تأمین می‌کند.
وی بیان داشت: آبی که قرار است برای اجرای پروژه بهشت‌آباد از استان خوزستان به دیگر استان‌ها منتقل شود از محل مازاد آبی است که پس از استفاده خوزستان در بخش شرب و صنعت به دست می‌آید در واقع این منبع آب مازاد خوزستان مشخص شده است.
موسوی تصریح کرد: اگر این استان خوزستان اعتراض فنی به اجرایی شدن این طرح دارد آن را به وزارت نیرو منتقل کند تا کار اختصاص مورد بررسی قرار گیرد.
وی در همین راستا ادامه داد: به احتمال زیاد برخی نمایندگان دیگر استان‌ها برای مذاکره در این مورد اعلام آمادگی و موافقت کرده‌اند تا کنار هم بنشینیم و صحبت‌های ما را هم گوش دهند.
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ممکن است در اثر پیشنهاداتی که در این جلسه مطرح می‌شود تغییراتی در میزان اختصاص‌‌های آب به استان‌های منتفع از اجرای طرح بهشت‌آباد صورت گیرد، گفت: استان اصفهان درصدد نیست تا آب مورد نیاز مردم خوزستان را به دیگر استان‌ها منتقل کند و نظر بیشتر نمایندگان مجلس استان نیز در این موضوع است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول