اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فروش 40 میلیون تومانی هر لیتر در ثانیه آب بهشت‌آباد به کشاورزان؛

آب طرح بهشت‌‌آباد پیش پیش فروخته شد

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان گفت: کشاورزان اصفهانی برای خرید هر لیتر در ثانیه آب بهشت‌آباد باید 40 میلیون تومان بپردازند ضمن اینکه آب این طرح پیش پیش به دیگر استان‌ها فروخته شد.

آب طرح بهشت‌‌آباد پیش پیش فروخته شد
مهدی بصیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به تاخیر در اجرایی شدن طرح آب‌رسانی بهشت‌‌آباد اظهار داشت: اجرایی شدن طرح آب‌رسانی بهشت‌آباد چندان هم برای کشاورزان اصفهانی مهم نیست چرا که پیش از اجرای این طرح آب بهشت‌آباد پیش پیش فروخته شده بود.
وی در ادامه افزود: پیشنهادی که در مورد استفاده کشاورزان از آب بهشت‌آباد به ما داده شده این است که کشاورزانی که مایل به استفاده از این آب برای کشت هستند می‌توانند امتیاز استفاده را به ازای هر لیتر آب در ثانیه 40 میلیون تومان خریداری کنند.
دبیر انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان افزود: طبیعتا با این قیمت‌گذاری که برای آب بهشت‌آباد صورت گرفته است هیچ کشاورزی قادر به خرید آن نیست.
وی با بیان اینکه اگر آب انتقال یافته از بهشت‌آباد را به صنایع اختصاص دهند و آنها دست از سر آب مورد نیاز کشت کشاورزان و حق‌آبه آنها بردارند باز هم بهتر از وضعیتی است که برای ما به وجود آمده است، گفت: بخش دیگری از آب بهشت‌آباد به استان‌های یزد، کرمان و خوزستان انتقال می‌یابد و تمامی بدنامی اجرای این طرح تنها برای اصفهان مانده است اما اصفهان در عمل از این طرح سودی نمی‌برد.

*بهشت‌آباد یک مساله سیاسی بین استانی است
بصیری در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا صنعت پس از دریافت آب حاصله از بهشت‌آباد حق‌آبه کشاورزان که در حال حاضر در دست دارد را به آنها بازمی‌گرداند یا خیر، گفت: بعید می‌دانم صنعت چنین اقدامی را اجرایی کند چراکه تاکنون این آب را که حق کشاورزان است را به آنها بازگشت نداده است.
وی در واکنش به این پرسش که چرا انجمن حمایت از کشاورزان در مقابل فروش آب بهشت‌آباد سکوت کرده است و اقدامی را انجام نمی‌دهد، اظهار داشت: طرح آب‌رسانی بهشت‌آباد به یک مسئله سیاسی بین استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری و خوزستان تبدیل شده است و استان‌های چهار محال و بختیاری و خوزستان با این طرح همچنان مخالفت می‌کنند.
 
 *با افزایش شرب 20 درصدی، دو بهشت‌آباد هم برای اصفهان کم است
دبیر انجمن حمایت از کشاورزان اصفهان و استاد دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: آبی که از این طرح به رودخانه اضافه می‌شود، باید صرف جبران آب گرفته شده از کشاورزان اصفهانی شود اما واقعیت به گونه‌ای است که این طرح بیشترین میزان آب را به دیگر استان‌ها یا صنعت اختصاص می‌دهد.
وی با بیان اینکه هر سال 20درصد به مصرف شرب استان افزوده می‌شود و با احتساب این آمار اجرایی شدن طرح بهشت‌آباد هم کفاف مصرف این بخش را نمی‌دهد، افزود: با افزوده شدن این میزان جمعیت به استان دو بهشت‌آباد هم کم است.
بصیری تصریح کرد: صحبت‌هایی در مورد فروش آب بهشت‌‌آباد با مسئولان اصفهانی از جمله استاندار، مسئولان شرکت آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی صورت گرفته است، اما با وجود بررسی‌های کارشناسانی از هیئت دولت هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول