اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان:

مسئولان چهارمحال‌ و بختیاری سنگ جلوی عملیات بهشت‌آباد نیندازند

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان گفت: مسئولان چهارمحال و بختیاری با فرافکنی و ترغیب مردم این استان برای جلوگیری از عملیاتی شدن پروژه بهشت‌آباد، انجام این طرح ملی را به تاخیر می‌اندازند.

مسئولان چهارمحال‌ و بختیاری سنگ جلوی عملیات بهشت‌آباد نیندازند
حسین محمدرضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان مورد جنجال‌های اخیر در ارتباط با اجرایی شدن پروژه بهشت‌آباد اظهار کرد: طرح و پروژه انتقال آب بهشت‌آباد علاوه بر مصوبه هیئت دولت در سفرهای استانی ریاست جمهور، مصوبه سفر مقام معظم رهبری را هم به همراه دارد و در اسفند ماه 1387 از طرف نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مصوب شد و بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته شده است.
وی گفت: با اجرایی شدن پروژه انتقال آب بهشت‌آباد استان‌های اصفهان، یزد، کرمان و شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری نجات می‌یابد، آب بهشت آباد برای شرب و صنعت در نظر گرفته شده و برای فلات مرکزی ضروری و لازم‌الاجرا است.
 
* این گونه اعتراضات در این مقطع زمانی فضاسازی تبلیغاتی است
رئیس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان افزود: با نزدیک شدن به انتخابات مجلس نهم بعضی از نمایندگان برای تبلیغات و نشان دادن خود و رای جمع کردن دست به کارهای عجیبی می‌زنند از جمله یکی از نمایندگان استان خوزستان  برای ممانعت از اجرای پروژه بهشت آباد در نطق پیش از دستور خود اعلام کرده، اگر دولت مانع اجرای طرح بهشت آباد نشود ما نمایندگان استان خوزستان همگی استعفا می‌دهیم.
وی ادامه داد: این چنین اعتراضات فاقد ارزش قانونی است و هرچه زودتر باید این طرح ملی که دارای چند مصوبه از طرف مجلس و هیئت دولت و رهبر معظم انقلاب است، طبق قانون اجرا شود.
 
* با تهدید به استعفا اگر کاری انجام شود سنگ روی سنگ بند نمی‌شود
محمدرضایی تاکی کرد: این طرح ملی که چند مصوبه به دنبال دارد و تا به حال میلیاردها تومان سرمایه کشور برای آن هزینه شده اگر با تهدید به استعفای چند نماینده متوقف شود سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و این سوال پیش می‌آید که اگر با استعفا کار پیش می‌رود نمایندگان استان‌های ذی‌نفع پروژه بهشت آباد نزدیک به 40 نفر هستند و بهتر می‌توانند تهدید که کاری ناپسند برای یک نماینده است را انجام دهند.
وی افزود: در اصل ۶۷  قانون اساسی آمده، نمایندگان مجلس باید در نخستین جلسه مجلس سوگند یاد کنند و متن قسم‏نامه را امضاء و آنها سوگند یاد کرده و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌کنند که پاسدار حریم اسلام و نگاهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشند، ودیعه‏ای را که ملت به آنها سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنند و در انجام وظایف وکالت، امانت و تقوی را رعایت و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشیم و نماینده همه ملت ایران باشند.
رئیس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان افزود: 0.7 میلیارد آب که قرار است از بیش از30 میلیارد آبی که به خوزستان می‌رود و مقدار زیاد این آب به خلیج فارس می‌ریزد از طریق پروژه بهشت آباد به فلات مرکزی برای شرب و صنعت انتقال داده شود ضرری به استان چهارمحال و همچنین به استان خوزستان نمی‌خورد ولی با آن حیات مردم فلات مرکزی ایران نابود نمی‌شود و از فاجعه انسانی و زیست محیطی جلوگیری شده، که این موضوع مهم، هم خواسته مجلس و هم دولت بوده است.
وی گفت: سالانه سه میلیارد و 800 میلیون متر مکعب آب از استان اصفهان وارد استان چهار محال و بختیاری و سپس به استان خوزستان وارد می‌شود، بنابراین نباید در مورد اجرای طرح بهشت آباد که تنها 700 میلیون متر مکعب در سال انتقال داده می‌شود این همه سخت‌گیری شود.
 
* اجرای طرح بهشت آباد به نفع استان چهارمحال و بختیاری است
محمدرضایی ادامه داد: اجرای طرح بهشت آباد به نفع استان چهارمحال و بختیاری است زیرا به دلیل کوهستانی بودن و واقع شدن رودخانه در قعر دره‌ها آب آن قابل برداشت در مسیر رودخانه نیست و بعد از پیمودن ده‌ها کیلومتر از استان چهارمحال خارج می‌شود و به استان خوزستان سرازیر اما با احداث سد در منطقه بهشت آباد مردم آن مناطق دسترسی به آب برای کشاورزی پیدا نمی‌کنند، ولی با این وجود از سر لجبازی مسئولان و نمایندگان آن منطقه با استان اصفهان به مردم خود ظلم می‌کنند.
وی اضافه کرد: فرق بین مسئولان و نمایندگان استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری در این است که این افراد، مردم خود را علیه مردم و پروژه‌های استان اصفهان تحریک و موجب تجمعات برای متوقف کردان طرح‌ها و پروژه‌های ملی شده سبب بدبینی بین مردم دو استان می‌شوند.
رئیس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان تصریح کرد: همچنین با رسانه‌ای کردن موضوع نیز بهره‌برداری سیاسی از آن می‌کنند، اما عکس آن مسئولان و نمایندگان استان اصفهان مردم را به آرامش دعوت کرده و تجمع‌های صنفی که در راستای احقاق حق‌آبه‌هایشان و اعتراض به خشک شدن زاینده‌رود و ضعف مدیریت وزارت نیرو داشتند را مخفی می‌کنند.
 
* طرح بهشت آباد یک طرح ملی است و هیچ کس حق متوقف کردن آن را ندارد
وی در مورد اجرایی شدن طرح بهشت آباد گفت: این یک طرح ملی است و هیچ کس حق متوقف کردن آن را ندارد بنا بر این نمایندگان و مسئولان استان‌های ذی‌نفع باید یک دل و یک صدا به دنبال کلنگ زنی این طرح فرا استانی به دست رئیس جمهور باشند.
محمدرضایی اضافه کرد: مسئولان چهارمحال و بختیاری باید توجه داشته باشند که مردم این دو استان از دیرباز با هم و در کنار یکدیگر به خوبی زندگی کرده‌اند و بسیاری از مردم این استان نیز اکنون در اصفهان مشغول به کار و ساکن هستند و بدون هیچ تبعیضی از امتیازات استان اصفهان استفاده می‌کنند و این موضوع برای مسئولان چهارمحال و مسئولان کشور جای تعمق دارد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول