اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اصفهان:

طرح آب‌رسانی بهشت‌آباد 8 سال دیگر طول می‌کشد

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به طرح آب‌رسانی بهشت‌آباد گفت: اگر از امروز عملیات اجرایی این طرح آغاز شود، تا هشت سال دیگر طول می‌کشد.

طرح آب‌رسانی بهشت‌آباد 8 سال دیگر طول می‌کشد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید جمال‌الدین صمصام شریعت بعد از ظهر امروز در کارگروه زیربنایی استان با بیان اینکه میزان مصرف آب شرب در استان اصفهان در مقایسه با 10 سال پیش از آن دو برابر شده است، اظهار داشت: این افزایش دو برابری میزان مصرف آب شرب طبیعی است چرا که نرخ رشد جمعیتی استان نیز طی 10 سال دو برابر شده است.
وی افزود: یکی از عوامل مهم در افزایش جمعیت استان، افزایش نرخ رشد مهاجرت از استان‌های دیگر به اصفهان است به گونه‌ای که در گاهی از موارد حتی اعضای شوراهای شهرستان متعلق به استان‌های دیگر هستند و بافت‌های جمعیتی تغییر کرده که تمامی آنها منجر به افزایش مصرف آب در استان شده است.
معاون عمرانی استاندار اصفهان ادامه داد: همچنین در بخش صنعت تنها 10 درصد نسبت به 10 سال گذشته رشد صنایع داشته‌ایم بنابراین رشد مضاعفی از نظر میزان مصرف آب مورد نیاز صنعت نداشته‌ایم.
وی درباره علت افزایش مصرف آب استان اصفهان تصریح کرد: افزایش مصرف آب شرب و نیز خشکسالی مهم‌ترین دلایل افزایش مصرف آب استان هستند.
صمصام شریعت ادامه داد: با راه‌اندازی تونل سوم کوهرنگ 100 میلیون مترمکعب در سال و تونل خدنگستان نیز 70 میلیون مترمکعب به منابع آبی استان اضافه می‌شود که در مجموع در آینده تا سقف 250 میلیون مترمکعب در سال آب به منبع آبی استان اضافه می‌شود.
وی بیان داشت: البته باید مراقب برداشت‌های غیرقانونی و یا تخصیص‌هایی که به صورت قانونی در مسیر انتقال آب داده می‌شود، بود تا شاهد تأثیر این دو تونل باشیم.
معاون عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به طرح آب‌رسانی بهشت‌آباد گفت: اگر از امروز عملیات اجرایی این طرح آغاز شود، تا هشت سال دیگر به طول می‌انجامد و این طرح توانایی انتقال 580 میلیون متر مکعب آب را دارد.
وی با اشاره به اینکه مدت زمان اجرای عملیات 23 کیلومتر از تونل کوهرنگ از سال 72 تاکنون به اتمام نرسیده است، بیان داشت: با توجه به اینکه تونل بهشت‌آباد 65 کیلومتر طول دارد اگر بخواهیم همچون تونل کوهرنگ عمل کنیم تا 50 سال دیگر هم این طرح آماده نمی‌شود، لذا استفاده از تکنولوژی روز ضروری است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول