اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از پایتخت صفویه تا بهارستان/

درگی: تصویب قوانین باید به نفع قشر ضعیف باشد

خبرگزاری فارس: کاندیدای مستقل نمایندگی دوره نهم مجلس شورای اسلامی در قزوین معتقد است، تصویب هر نوع قانونی که باعث شود طبقات ضعیف، تحت فشار و سختی قرار بگیرند باید متوقف شود.

درگی: تصویب قوانین باید به نفع قشر ضعیف باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسین درگی‌ کاندیدای مستقل حوزه انتخابیه قزوین، آبیک و الوند در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که پیرامون این رویداد بزرگ با وی به گفت‌وگو پرداختیم:

 

* فارس: انگیزه شما برای حضور در مجلس شورای اسلامی چیست؟

- مشکلات کارگری و مطالبات عقب‌افتاده آنها، بحران موجود در برخی از کارخانجات صنعتی قزوین، بی‌ثباتی شغلی و قراردادهای موقت و کار در شرایط بدون قرارداد از عواملی هستند که برای حضور من در این صحنه مؤثر بوده‌اند. 

 

* فارس: آیا بهتر نبود به دلیل اینکه دغدغه مشکلات کارگران را دارید در جامعه کارگری حضور پیدا می‌کردید و به طور مستقیم از این قشر از مردم حمایت خود را انجام می‌دادید؟

در جامعه‌ای که افراد شاغل در ستاد کارگری و افرادی که مسئول جامعه کارگری هستند امنیت شغلی ندارند و هر لحظه امکان اخراج از شغل خود را دارند با چه تضمینی می‌توان در این فضا وارد شد.

 

* فارس: نظر شما در مورد عملکرد نمایندگان دوره هشتم مجلس شورای اسلامی چیست؟

تعدادی از نمایندگان بسیار محتاط و ساکت هستند و موقعی هم صحبت می‌کنند که فایده‌ای ندارد، نماینده باید حرف مردم را بزند اگر طرحی در مجلس برای تصویب وارد می‌شود اگر برای مردم منفعت نداشته باشد، نماینده باید بدون ترس نظر خود را اعلام کند، تمام طرح‌ها و لوایحی که در مجلس تصویب می‌شود نباید باعث بروز فشار بر مردم شود، نمایندگان مجلس باید به دنبال امتیازگیری برای خود نباشند.

 

* فارس: در حال حاضر مشکلات صنعت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ 

در بحث صنعت با افزایش قیمت دلار و یورو، افزایش 1.5 برابری مواد اولیه وارداتی را داشته‌ایم در حالیکه تولیدکننده فقط اجازه دارد 15 الی 20 درصد افزایش قیمت داشته باشد لذا ادامه تولید برایش مشکل می‌شود، به دلیل افزایش هزینه‌های انرژی و افزایش قیمت‌های مواد اولیه، کارخانجات مجبور به تعدیل نیرو می‌شوند.

کارخانجات صنعتی در بحث هدفمندی یارانه‌ها و به تبع آن افزایش قیمت‌های انرژی متحمل ضرر شده‌اند لذا باید در این قسمت ابتدا بسترسازی‌های لازم صورت می‌گرفت سپس با افزایش قیمت‌ حامل‌‌های انرژی در صنعت روبه‌رو می‌شدیم، به نظر می‌رسد در این زمینه دولت با عجله وارد شد و مطالعات سیستمی و همه‌جانبه صورت نگرفت، فشار حاصله از عدم پرداخت یارانه صنعت بر پیکره کارخانه‌های صنعتی وارد شده است ولی در سال جاری شاهد هستیم که این وضعیت رو به بهبود است.

 

* فارس: اجرایی شدن اصل 44 را تا چه اندازه بر روند خصوص‌سازی به نفع صنعت می‌دانید؟

در آزادسازی شرکت‌ها، باید در مرحله اول سرمایه‌گذارهای درستکار شناسایی شوند و همچنین سرمایه‌گذار باید تولیدکننده بوده و توان تولید را داشته باشد، در سال‌های گذشته کارخانجات به افرادی سپرده شده است که صلاحیت نداشته‌ و نتوانسته‌اند کارخانه را اداره و مدیریت کنند لذا در اجرای اصل 44 باید دقت شود که شرکت‌ها به مدیرانی واگذار شوند که در کنار تخصص تعهد نیز داشته باشند و فقط به دنبال امتیاز گرفتن از دولت نباشند.

‌‌انتهای پیام/ش10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول