اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانش‌آموزی بویین‌زهرا خبر داد

اعزام دانش‌آموزان بویین‌زهرایی به اردوهای راهیان ‌نور

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج دانش‌آموزی شهرستان بویین‌زهرا از اعزام دانش‌آموزان دختر این شهرستان به اردوهای راهیان نور خبر داد.

اعزام دانش‌آموزان بویین‌زهرایی به اردوهای راهیان ‌نور

رضا ابراهیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بویین‌زهرا اظهار کرد: شب گذشته 360 نفر از دانش‌آموزان دختر پایه دوم متوسطه شهرستان بویین‌زهرا در قالب کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در جنوب کشور اعزام شدند.

وی افزود: در جلسات متعدد و هماهنگی‌های انجام شده با اداره آموزش و پرورش بویین‌زهرا، 540 نفر از دانش‌آموزان دختر پایه دوم متوسطه این شهرستان، امسال در دو مرحله و در قالب کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس عزیمت می‌کنند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی شهرستان بویین‌زهرا گفت: در مرحله اول که 30 بهمن انجام شد، 180 دانش‌آموز دختر در قالب چهار اتوبوس از مناطق شال و آوج تحت عنوان کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در جنوب کشور اعزام شدند.

ابراهیمی در ارتباط با ضوابط برگزاری و اعزام دانش‌آموزان به راهیان نور توضیح داد: بر اساس شیوه‌نامه ارسالی از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یک روحانی، یک راوی با تجربه و همچنین پنج نفر از فرهنگیان شاغل در آموزش و پرورش همراه دانش‌آموزان در هر اتوبوس حضور دارند.

وی پیرامون مکان استقرار دانش‌آموزان و همچنین مدت برگزاری اردو، تصریح کرد: مدت زمان در نظر گرفته شده برای حضور دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس چهار روز است، که اردوگاه شهید مسعودیان در شهر اهواز نیز برای اسکان چهار روز دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

مسئول بسیج دانش‌آموزی بویین‌زهرا در ادامه با بیان تأثیر مثبت و راهگشای اردوهای راهیان نور و ضرورت تداوم چنین اردوهایی در طول سال برای جوانان و به خصوص قشر دانش‌آموز، یادآور شد: برای غنی و پربارتر کردن هرچه بیشتر و همچنین آشنایی دقیق‌تر دانش‌آموزان با ابعاد مختلف تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان برنامه‌های متنوع و جذابی در این اردو در نظر گرفته شده است.

ابراهیمی ادامه داد: برنامه‌هایی مانند برگزاری نماز جماعت با شرکت دانش‌آموزان در یادمان‌های دفاع مقدس، اجرای مسابقات گوناگون و مفرح فرهنگی، استفاده از سخنرانی‌های مذهبی با دعوت از روحانیون برجسته، قرائت مناجات‌ها و ادعیه‌ و همچنین توزیع بسته‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در داخل اردوگاه مکان اسکان زائران دانش‌آموزان در نظر گرفته شده که در طول برگزاری اردو انجام می‌شود.

وی در پایان اعلام کرد: 56 راوی با تجربه و روحانی، و همچنین 45 نفر از فرهنگیان اداره آموزش و پرورش شهرستان بویین‌زهرا تاکنون با این کاروان‌ها به راهیان نور اعزام شده‌اند.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول