اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه خراسان شمالی خبر داد

اعزام 950 دانشجوی خراسان شمالی به اردوهای راهیان‌نور

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: سهم اعزام دانشجویان استان به اردوهای راهیان‌نور 950 نفر بوده که این اعزام‌ها پس از ثبت‌نام انجام می‌شود.

اعزام 950 دانشجوی خراسان شمالی به اردوهای راهیان‌نور

مهدی الهی‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: اعزام این کاروان‌ها از اسفند آغاز و تا تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: البته این منهای اعزام‌هایی بوده که توسط دانشگاه‌های استان به صورت مستقل انجام می‌شود.

الهی‌راد با اشاره به استقبال دانشجویان از اعزام به مناطق عملیاتی، اظهار داشت: اکنون این اعزام‌ها از طریق قرعه‌کشی انجام شده و تنها بخشی از دانشجویان توفیق حضور در این اردوها را دارند.

وی با بیان اینکه برای اعزام هر دانشجو به مناطق سابق عملیاتی یک میلیون و 500 هزار ریال هزینه‌ می‌شود، از این میزان صرفاً دانشجویان 200 هزار ریال را پرداخت کرده و دانشگاه نیز 500 هزار ریال متقبل می‌شود که ایاب و ذهاب و پذیرایی بخش عمده‌ای از هزینه‌ها را شامل می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی بصیرت‌افزایی را از ویژگی‌های بارز این اردوها برشمرد و گفت: قطعاً برگزاری اردوهای راهیان‌نور بهترین ظرفیت برای مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

وی با اشاره به اینکه کاروان راهیان‌نور در ماندگاری ارزش‌های دفاع مقدس نقش مهمی ایفا می‌کنند تصریح کرد: انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های آینده تکلیف و وظیفه‌ای الهی و ملی بوده و نقش برجسته‌ای در پویایی، طراوت و افزایش بصیرت و آگاهی آنها دارد.

الهی‌راد گفت: با اعزام کاروان راهیان‌نور جوانان و نوجوانان از نزدیک با مقاومت‌ها و شجاعت‌های رزمندگان آشنا شده و حس همبستگی، تعهد و ایمان به داشته‌های انقلابی و ملی در آنها تقویت می‌شود.

وی همچنین معرفی الگوهای دفاع مقدس را ضروری عنوان کرد و افزود: آشنایی نسل جوان امروز با الگوهای هشت سال دفاع مقدس سبب تقویت روحیه ایثار و شهادت و تربیت دینی آنها می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی از اردوهای راهیان‌نور به خاطر ویژگی‌های برجسته به عنوان یک‌ترم دانشگاه یاد کرد و افزود: نمونه عینی و اثرگذار این اردوها شهید فقیهی‌فرد بود که پس از حضور در مناطق عملیاتی قدم در راه شهادت گذاشت.

الهی‌راد تصریح کرد: این شهید والامقام که در دفاع از ارزش‌ها همواره در بین دانشجویان پیش قدم بود، نهایتاً در یک مأموریت احیای امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسید.

انتهای پیام/‌ش20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول