اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رامین:

جهان امروز تشنه شناخت امام خامنه‌ای است

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: دانشجویان و وبلاگ‌نویسان باید برای انتقال پیام امامت به جهانیان تلاش کنند چرا که امروز جهان تشنه شناخت امام خامنه‌ای است.

جهان امروز تشنه شناخت امام خامنه‌ای است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدعلی رامین امروز در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی دانشجویی وبلاگ‌نویسی از حماسه تا حماسه در دانشگاه امام خمینی بر لزوم توجه ویژه به اصل امامت در جوامع بشری تأکید کرد و گفت: دانشجویان و وبلاگ‌نویسان باید برای انتقال پیام امامت به جهانیان تلاش کنند چراکه امروز جهان تشنه شناخت امام خامنه‌ای است و توجه به این امر موجب ارتقای جامعه بشری می‌شود.

رامین با بیان روایتی از امام رضا (ع) در خصوص امامت افزود: بنابر این روایت امام امت باید 34 ویژگی داشته باشد که هشت مورد از آنها از جمله؛ عالم‌ترین، مدبرترین، قانون‌مدارترین، صبورترین، شجاع‌ترین، متواضع‌ترین، باسخاوت‌ترین و پاک‌اندیش‌ترین انسان روزگار خود بودن شرایطی هستند که امام جامعه امروزی باید آنها را دارا باشد.

رامین با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همگی این شرایط را دارا هستند افزود: همگان به صحت این امر اذعان می‌کنند و درستی آن در صدها مورد به اثبات رسیده است اما ایرادگیری برخی‌ها به علت عنادها و دنیاطلبی‌های آنان است.

وی ادامه داد: پیشنهاد بی‌طرفانه به جهانیان برای داشتن رهبری شایسته با هشت ویژگی یاد شده با تأکید بر اینکه این امر کوچکترین خدشه‌ای به اندیشه‌ها، تاریخ، فرهنگ، تمدن و اعتقادات آنان وارد نکرده بلکه کشتی نجات همه جهانیان با هر مذهب و مسلکی به شمار می‌رود موجب ارتقای جوامع بشری و حرکت آن‌ها به سوی رشد و تعالی می‌شود.

معاون سابق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تحقق این امر را موجب متلاشی شدن نظام‌های ظالمانه سراسر دنیا بر شمرد و اذعان کرد: در کشورهای آمریکا، آلمان و ایتالیا و نظایر آن هزاران انسان دانشمند و پاک سرشت زندگی می‌کنند اما با وجود این انسان‌هایی که حکومت و قدرت را به دست گرفته‌اند، پست‌ترین افراد آن سرزمین‌ها هستند.

رامین اظهار کرد: علت بروز چنین وقایعی آن است که افراد پاک‌نهاد آن ملت‌ها راه را نیافته و به دنبال ایده‌ای می‌گردند که با تبعیت از آن بتوانند حکومت‌های مطلوب خود را پایه‌گذاری کنند و بهترین نمونه این ایده‌ها همان طرح ولایت فقیه، ارائه آن به جهانیان و شناساندن نایب امام زمان (عج) به آنان است.

وی با تأکید بر اینکه کشورهای غربی تنها زمانی آماده پذیرش امام زمان (عج) هستند که حاکمیت برجسته‌ترین و شایسته‌ترین انسان هر یک از آن کشورها را بپذیرند تصریح کرد: امروز در دموکراسی غربی نفسانیت حاکم شده و تا زمانی که نفسانیت تحت اراده عقلانیت قرار نگیرد امکان حاکمیت شرع در این کشورها وجود ندارد.

وی اظهار امیدواری کرد که دانشجویان بتوانند این پیام‌های بزرگ را به جهانیان منتقل کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور با اشاره به اینکه هر رسانه خود یک پیام است ادامه داد: امام (ره) با هدایت انقلاب به همگان نشان داد که هر پیامی یک رسانه است و با این کار پیامی را به دنیا ارائه کرد که توانست قدرتمندترین رسانه‌های جهان را در اختیار بگیرد.

رامین با بیان اینکه رسانه‌هایی که دارای پیام باشند شکست‌ناپذیر و دارای قدرت نفوذ در ذهن و فکر مخاطب هستند ادامه داد: اگر تمام رسانه‌ها یک پیام واحد را منتقل کنند تأثیر آن به مراتب بیشتر از زمانی است که هر رسانه پیام خود را انتقال دهد.

وی خاطرنشان کرد: به همین ترتیب پراکندگی علما، مراجع، سیاستمداران، احزاب، نخبه‌های سیاسی و دانشگاهیان و رسانه‌ها مانع از انتقال پیام امام به امت می‌شود.

وی تصریح کرد: علت این پراکندگی‌ها آن است که این گروه‌ها امت و امامت را نشناخته‌اند و این سبب شده که آنان با وجود قرار داشتن در بهترین شرایط جریانات فکری انقلابی در عرصه‌های ملی، منفعل عمل کنند و نادیده گرفتن عزت، توفیقات و دستاوردهای نظام از ثمرات نامطلوب این پراکندگی‌ها است.

رامین با اشاره به حماسه عظیم 9 دی این روز را روز امت و امامت نامید و بیان کرد: در فتنه سال 88 مردم نتوانستند بیشتر از هشت ماه صبر رهبر انقلاب در مقابل توطئه، خیانت، رذالت و پلیدی مدعیان انقلاب را تحمل کنند و نتیجه آن حضور آنان در خیابان‌ها در دفاع از آرمان‌های رهبر و انقلاب بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به سه گرایش؛ معنویت بدون عدالت و آزادی، آزادی بدون عدالت و معنویت، عدالت بدون آزادی و معنویت به عنوان گرایش‌های فکری پیش از پیروزی انقلاب در عرصه جهانی اشاره و تصریح کرد: رهبر کبیر انقلاب با طرح موضوع ولایت فقیه یک اندیشه ناب توحیدی را با سه عنصر عدالت، آزادی منطبق بر آزادگی و معنویت منطبق بر حقیقت به دنیا معرفی و با به چالش کشاندن تمام ایدئولوژی‌های آن زمان و اصلاح آنها صورت تکمیل شده آنها را به جهان ارائه کرد.

وی خاطرنشان کرد: در آن زمان تنها عده‌ای اندک قادر به درک این ایدئولوژی امام بودند و یکی از این افراد دکتر شریعتی بود که موضوع امت و امامت را بر اساس همان دیدگاه امام خمینی ارائه داد.

رامین ادامه داد: کلیدواژه امام خمینی شاخص پیروزی انقلاب بود، در حالی که تا پیش از آن این کلمه تنها به معصومان اطلاق می‌شد اما آمریکایی‌ها از آنجا که قادر به حذف این واژه از ذهن و فکر ملت ایران نبودند با امام نامیدن عده‌ای دیگر تلاش کردند که از معرفی امامی واحد برای امت واحد اسلامی جلوگیری کنند.

وی افزود: با طرح موضوع ولایت در سال 58، تخاصم انگلیس با انقلاب وارد مرحله جدیدی شد، چرا که آنان تصور نمی‌کردند امام راحل قصد تشکیل نظامی مبتنی بر اصل امت و امامت را داشته باشد و به واسطه آن برای ایجاد یک نظام واحد در میان 57 کشور قطعه قطعه شده در جهان اسلام برنامه‌ریزی کند.

وی در پایان سخنانش از تمام وبلاگ‌نویسان و دانشجویان خواستار معرفی دیدگاه‌های امام خامنه‌ای در مجامع عمومی و فضای مجازی شد.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول