اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

پایبندی به ولایت فقیه از دستاوردهای انقلاب است

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان گفت: پایبندی به ولایت فقیه از دستاوردهای انقلاب است که شهدا آن را به اثبات رسانده‌اند.

پایبندی به ولایت فقیه از دستاوردهای انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، مهدی سعادتی بعد از ظهر امروز در مراسم یادواره 62 شهید انقلابی گیلان در مصلای امام خمینی(ره) این شهر، اظهار داشت: این مراسم به پاس قدردانی از 61 شهید انقلابی گیلان و شهید سید یونس حسینی رودباری نخستین شهید انقلاب اسلامی برگزار شده است.

وی، برگزاری مراسمات بزرگداشت شهدا را مورد تاکید قرار داد و گفت: شهدا برای ما آزادی و پیروزی به ارمغان آوردند و قرآن و اسلام را احیا کردند.

نماینده عالی دولت در گیلان بیان داشت: 33 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و در این سال‌ها درس شهادت، مبارزه، استقامت، پایداری، ایستادگی، دلدادگی، عشق به خدا و ولایت آموختیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید هدایت درویشوند، افزود: شهید درویشوند از سرمایه‌های معنوی رودبار بود که در کربلای معلی و در زیارت عتبات‌ عالیات به خیل شهیدان پیوست.

سعادتی با بیان اینکه شهادت بهترین نوع کوچ کردن از این دنیاست، گفت: شهادت بهترین راه رسیدن به خدا و پیوند انسان به کمال است.

وی، با اشاره به اینکه برخی فریفته و عاشق امورات دنیایی می‌شوند، خاطرنشان کرد: برخی‌ها در انجام امورات دنیایی زرنگی می‌کنند و از یکدیگر سبقت می‌گیرند اما شهدا خدایی شدند و با خدا معامله کردند.

استاندار گیلان با بیان اینکه تاریخ پس از صدر اسلام مانند رهبر کبیر انقلاب را به خود ندیده است، افزود: بیداری، خیزش و دستاوردهای عظیم انقلاب با رهبری امام خمینی(ره) تحقق یافته است.

وی ادامه داد: شهدا در دانشگاه معرفتی امام (ره) تربیت یافتند و با خدا معامله کردند.

مقام ارشد دولت در گیلان، شهید سید یونس حسینی رودباری را از شهدای شاخص انقلاب معرفی کرد و گفت: شهدایی نظیر سید یونس حسینی رودباری شهدای بزرگی هستند که برای نظام و انقلاب از جان خود گذشتند.

وی اضافه کرد: باید بدانیم که در گذشته کجا بودیم و امروز به چه جایگاه ارزشمندی دست یافته‌ایم و حامی استکبار و صهیونیسم بودن از افتخارات رژیم پهلوی بود و این رژیم با ظلم‌هایی که در کشور روا داشت رو به فنا رفت.

سعادتی، شهدا را دارای جایگاه رفیعی دانست و تصریح کرد: حفظ و حراست از ارزش‌ها جزو اهداف والای شهداست و اگر در مقابل خون‌های ریخته شده بی‌مسئولیتی کنیم و وظیفه خود را نشناسیم ظلم کرده‌ایم.

وی، شور و نشاط مردم، در صحنه بودن، بصیرت، مسئولیت‌پذیری، تحمل مشقت‌ها و سختی‌ها، صبوری، حفظ ارزش‌ها و پای‌بندی به ولایت فقیه را از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی نامید.

استاندار گیلان با بیان اینکه قبل از انقلاب کشور با مشکلات بسیاری مواجه بود، گفت: وابسته بودن به مستشاران غربی و یغمای هزاران کیلومتر از خاک میهن اسلامی با بی‌لیاقتی رژیم پهلوی رقم خورد.

وی، شکل‌گیری انقلاب اسلامی را سرمنشا پیشرفت‌ها و دستاوردها عنوان کرد و ابراز داشت: به برکت خون شهدا انقلاب تضمین شد چرا که اعتقاد داریم شهدا زنده‌اند و بر اعمال ما نظارت می‌کنند.

سعادتی، شهدا را یک اسوه و الگو معرفی کرد و یادآور شد: شهدا با ایثار جان خود از جایگاه رفیعی برخوردارند و با ایثار جان خود عشق به ولایت را به تصویر کشیدند و انقلاب را تثبیت کردند.

وی، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) به دست مسلمانان بی‌بصیرت آن دوران به شهادت رسید، اما شهدا امام زمان خود را ندیدند و اینگونه ایستادگی کردند و جاودانه شدند.

در این مراسم ائمه جمعه رودبار و رستم‌آباد، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان شهرستان حضور داشتند.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول