اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد گلستان:

برای دوری از انحراف باید نگاه‎ها به سوی ولایت فقیه باشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: برای دوری از انحراف قلمرو نگاه را به سوی ولایت فقیه معطوف کنید.

برای دوری از انحراف باید نگاه‎ها به سوی ولایت فقیه باشد

غلامرضا منتظری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به تبیین بصیرت‌افزایی اظهار داشت: بصیرت پرتو نگاه عمیق و ژرف است و انسان بصیر ریشه‎ها را می‎بیند و تبیین درست دارد.

وی با بیان اینکه بصیرت یک امر درونی است خاطر نشان کرد: بصیرت داشتن کسب شدنی است و برای حصول آن عواملی نیاز است از جمله آگاهی که افق بالای دانش باعث می‎شود که انسان مسائلی را ببیند و درک کند که عامه مردم از درک آن عاجز باشند.

منتظری ژرف‌اندیشی را دومین مولفه برای داشتن بصیرت دانست و یادآور شد: اگر برگ برگ اندیشه ریشه‎ای نباشد پاییزی است و با وزیدن نسیمی مخالف از تنه جدا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ریزش برگ‎ها در پاییز و بهار را به مثابه ریزش افراد عام و خاص خواند و افزود: نداشتن بصیرت در افراد عام باعث می‎شود همانند برگ‎های پاییز با نسیمی از تنه اصلی جدا شوند و در بهار نیز عده‎ای از برگ‎ها با وجود اینکه ریشه دارند در زیر طوفان‎ها از تنه اصلی خود فاصله می‎گیرند و این‎ها کسانی هستند که در باورهای خود راسخ نیستند.

منتظری با بیان اینکه بصیرت کسب چرایی و چگونگی مسائل است ابراز داشت: چرایی‎ها معرفت آفرین است و در دوران ستم‎شاهی از اینکه مردم در مورد چرایی قیام امام حسین(ع) مسائلی را بدانند وحشت داشتند و بیشتر تاکید داشتند که به چگونگی قیام عاشورا پرداخته شود تا بیداری در مردم اتفاق نیفتد.

وی مرجع داشتن را موثرترین طریقت برای داشتن معرفت برشمرد و تاکید کرد: مرجع همانند قله‎ای است تا راه را گم نکنیم و بهترین گزینه و مرجع برای اینکه قلمرو نگاه را به سمت او معطوف کنیم ولایت فقیه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان وجود عنصری به نام رهبری را یکی از دلایل عزتمندی ایران اسلامی دانست و عنوان کرد: شاهد هستیم که امروز تمام تیرهای مسموم از سوی دشمن به مقصد رهبری ما نشانه رفته و به دنبال این هستند که ولایت فقیه را از ما بگیرند و موجبات انحراف را در جامعه فراهم سازند.

منتظری متذکر شد: ضعف بصیرت در برخی از خواص کشور باعث شد آنها از انقلاب جدا شوند و دانش و آگاهی تنها مرحله‎ای از کسب بصیرت است که به وسیله آن می‎توان حق را از باطل، صحیح را ناصحیح تشخیص داد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اذعان داشت: به فرموده رهبر انقلاب اسلامی بصیرت همانند قطب‎نما است که در سهمگین‌ترین طوفان‎ها مسیر را به ما نشان می‎دهد.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول