اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان خبر داد:

وثیقه شدن حساب یارانه‌ها برای دریافت تسهیلات اشتغال

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان با اشاره به مصوبه شورای عالی اشتغال گفت: بر اساس این مصوبه حساب دریافت یارانه می‌تواند به عنوان وثیقه دریافت تسهیلات اشتغال محسوب شود.

وثیقه شدن حساب یارانه‌ها برای دریافت تسهیلات اشتغال
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد کارگروه اشتغال استان زنجان اظهار داشت: مصوبه شورای عالی اشتغال به زودی به بانک‌ها ابلاغ می‌شود.
وی با اشاره به گزارش‌های مطرح شده از سوی برخی ارگان‌ها درباره عدم پرداخت تسهیلات به دلیل بدهی‌های ناشی از دریافت تسهیلات مسکن تصریح کرد: براساس مصوبه ابلاغی به بانک‌ها بدهی‌های ناشی از تسهیلات مسکن نباید موجب عدم پرداخت تسهیلات اشتغال شود.
استاندار زنجان با یادآوری تصویب شیوه‌نامه پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها اضافه کرد: بانک‌ها باید به اجرای شیوه نامه متعهد و از اعمال سلیقه در پرداخت تسهیلات پرهیز کنند.
وی ادامه داد: در سمینار استانداران اعلام شد، اشتغال ایجاد شده در بخش اشتغال خانگی به لحاظ تنوع از پایدارترین اشتغال‌ها عنوان شده است.
رئوفی‌نژاد با اشاره به پیشنهاد ارائه شده برای جابه‌جایی یا کنده شدن روند پرداخت به حوائج یا همان نامه‌های دور سوم هیئت دولت تصریح کرد: این کار عملی نیست، چرا که در هر سه حوزه پرداخت‌های تسهیلات قرض‌الحسنه و اشتغال خانگی برای استان تعهد ایجاد شده است و باید به آن تعهدات عمل شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود مغایرت در آمارهای ارائه شده در بخش ایجاد اشتغال تاکید کرد: با صرف وقت راه‌کارهای حل این مغایرت‌ها در بخش‌هایی مانند کشاورزی و مسکن باید حل شود.
در ادامه این جلسه مدیر کل جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به آمار ارائه شده از تحقق اشتغال این بخش که 10 درصد بود، گفت: این درصد در واقع خیلی بیشتر از این 10 درصد است، ولی راه‌کاری برای ارائه دقیق آمار اشتغال در این بخش وجود ندارد.
محمد رضا نهاوندی‌پور با بیان اینکه در فصل برداشت محصولات کشاورزی در استان زنجان یافتن کارگر از مشکلات این بخش محسوب می‌شود، تصریح کرد: باید به دنبال راه‌کاری برای حل این مشکل پیدا کرد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول