اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری خبر داد:

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 41 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان این کمیته پرداخت شده است.

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان چهارمحال و بختیاری
ابوالقاسم رستگار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: از این مبلغ 16 میلیارد و 540 میلیون ریال از محل اعتبارات امداد و 24 میلیارد و 800 میلیون ریال از محل اعتبارات تبصره بودجه بنگاه‌های زودبازده تأمین شده است.
وی افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات برای 858 خانوار از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) این استان شغل ایجاد شده است.
رستگار گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون یک‌هزار و 45 سرپرست خانوار و مجری طرح‌های اشتغالزا در این استان از طرح بیمه اجتماعی بهره‌مند شده‌اند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: توانمندسازی و خودکفایی خانواده‌های تحت پوشش را از محورهای کاری این نهاد برشمرد و گفت: خانواده‌هایی که به خودکفایی رسیده‌اند سال گذشته با ایجاد شغل از چرخه حمایت کمیته امداد این استان خارج شدند.
وی ارائه خدمات حمایتی به مددجویان را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد این استان اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 15 هزار خانوار در قالب طرح مددجویی عادی از خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) این استان بهره‌مند شدند.
رستگار اضافه کرد: این تعداد خانوار با 38 هزار و 955 نفر مددجو از این خدمات استفاده کرده‌اند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری در ادامه سرمایه اجتماعی کمیته امداد را مردم و اعتماد آنها عنوان کرد و گفت: امیدواریم با برنامه‌هایی که در سال آینده در مورد بحث مراکز، اشتغال و مسکن داریم تعداد خیرین و اعتماد آنها را بیشتر کنیم. 
رستگار با بیان اینکه عمده سازندگان مسکن از خیرین خارج از استان هستند، گفت: در راستای برطرف کردن محرومیت و فقر در استان باید در راستای‌ توانمندسازی و نهادینه کردن فرهنگ نفاق و احسان نیز زیرساخت‎ها ایجاد شود تا بتوانیم بیش از پیش مسکن و مسائل معیشتی نیازمندان را برطرف کنیم. 
وی به اهمیت و جایگاه نیکوکاری و احسان در جامعه اشاره کرد و گفت: در ارزش، اعتبار و اهمیت احسان و نیکوکاری از نظر اجتماعی همین بس که پایه‌های استوار خانواده به عنوان کوچک‌ترین و بنیادی‌ترین حوزه اجتماعی و مصداق بر احسان نهاده شده است و اجتماع با احسان و نیکوکاری است که به استحکام و استقرار واقعی دست ‌می‌یابد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول