اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

میزان تسهیلات اشتغال‌زایی از سوی بانک‌ها رضایت‌بخش نیست

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی به کاهش میزان تسهیلات پرداختی برای طرح‌های اشتغال‌زا از سوی بانک‌های استان پس از افشای پرونده فساد مالی در بانک صادرات انتقاد کرد.

میزان تسهیلات اشتغال‌زایی از سوی بانک‌ها رضایت‌بخش نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان رضوی احتیاط بانک‌های استان در ارائه تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا به سبب پرونده فساد مالی 3000 میلیارد تومانی نابجا خواند و اظهار داشت: میزان تسهیلات ارائه شده از سوی بانک‌ها برای طرح‌های اشتغال‌زا رضایت‌بخش نیست.
صلاحی ادامه داد: سیستم بانکی باید سرعت ارائه تسهیلات را بالا برد تا جبران کننده این مشکل شود.
وی افزود: طرح کارفرمایی که در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان تصویب شده است دیگر احتیاط از سوی بانک نیاز ندارد اگرچه بانک‌ها در ارائه تسهیلات باید دقت کنند اما دقتی که سبب سرعت در کار شود مهم است.
وی با اشاره به کسب بهترین رتبه از سوی بانک‌های استان خراسان رضوی در ارزیابی بانک مرکزی، خاطرنشان کرد: باید در مدت باقی مانده از سال جهاد اقتصادی ارائه خدمات بانکی را در استان سرعت دهیم تا به عدد اشتغال برسیم.
استاندار خراسان رضوی دیر نقد شوندگی و نیز استفاده نکردن کامل از ظرفیت‌های واحدهای تولیدی را مهم‌ترین مشکلات در بحث تولید و اشتغال استان خواند و بیان داشت: میانگین ساعت کاری مجموع ۶ هزار واحد صنعتی استان شش تا هفت ساعت است در حالی که این میانگین در جهان 19 ساعت است.
وی با تاکید بر اینکه بانک‌های استان خراسان رضوی به عنوان منابع اعتباری مبلغی در نزد خودشان نگه ندارند، افزود: بانک‌ها باید نسبت به کمک در مواردی مانند صنعت، ‌کشاورزی، خدمات و صادرات توجه وی‍ژه‌ای داشته باشند.
وی بازار کالاهای صادراتی استان خراسان رضوی را مطلوب عنوان کرد و اظهار داشت: در استان واحدی داریم که عملکرد موفقی دارد اما شش ساعت در روز کار می‌کند در حالی که با ارائه تسهیلات این واحد تولیدی می‌تواند در سه شیفت کار کند.
صلاحی از برگزاری جلسه‌ای برای پیگیری میزان تسهیلات ارائه شده از سوی بانک‌های استان برای 4 هزار طرح مصوب کارگروه اشتغال استان با اعتبار یک‌هزار و 400 میلیارد تومان خبر داد و تصریح کرد: انتظاری که مردم از مسئولان استان دارند ایجاد اشتغال است و این کار با تسهیلات بانک‌ها ایجاد می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه بانک‌ها و مسئولان استان باید عدد 45 هزار شغل خانگی را محقق کنند، بیان کرد: یکی از مزایای ایجاد مشاغل خانگی این است که کسانی که زیر پوشش کمیته امداد و سازمان‌هایی اینچنینی هستند، توانمند می‌شوند و از پوشش کمیته امداد بیرون می‌روند. 
صلاحی اظهار داشت: افراد متقاضی مشاغل خانگی نباید معطل صدور مجوز شوند و نیز نباید از آنان هیچگونه مبلغی در زمینه صدور مجوز پرداخت کنند.
انتهای پیام/آ20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول