اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با فارس:

دستورالعمل ‌تسهیلات اشتغال به بانک‌ها ارائه نشده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس‌ گفت: هنوز دستورالعمل پرداخت تسهیلات اشتغال به بانک‌ها ارائه نشده است.

دستورالعمل ‌تسهیلات اشتغال به بانک‌ها ارائه نشده است
علی‌اصغر یوسف‌نژاد امروز در حاشیه بازدید از دفتر خبرگزاری فارس در استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت: سهم مازندران نیز از 2،5 میلیون فرصت شغلی 110 هزار فرصت شغلی است که من فکر می‌کنم از نظر اقتصادی با گذشت چند ماه از سال انجام چنین کاری غیرممکن است.
وی با اشاره به اینکه شاخص‌های در اقتصاد بین تعداد شغل و میزان سرمایه‌گذاری وجود دارد، تصریح کرد: برای ایجاد یک فرصت شغلی در بخش صنعت 50 تا 70 میلیون تومان و برای ایجاد شغل در بخش صنایع کوچک نیز 4 تا 9 میلیون تومان نیاز است که دستیابی به این میزان اعتبار و سرمایه با توجه به فرصت باقیمانده شش ماه آینده سخت است.
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه ایجاد اشتغال باید از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و مشارکت بانک‌ها انجام شود، خاطرنشان کرد: میزان تسهیلات بانکی و تعداد بیمه شده‌های جدید در سال جاری نشان از تحقق این میزان اشتغال را نمی‌دهد، اما می‌توان از ایجاد این میزان شغل دورنمایی را در آینده ترسیم کرد که این میزان شغل باید ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه هنوز دستورالعمل پرداخت تسهیلات اشتغال به بانک‌ها ارائه نشده، گفت: پرداخت‌ها نیز با اما و اگرهایی مواجه است که همه این مسائل دسترسی به میزان اشتغال اعلام شده را سخت می‌کند.
 
* ایجاد چند بخشداری ویژه برای ساری ضروری است
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به وسعت ارائه خدماتی باید دستگاه‌های خدمات‌رسان به مردم شهرستان ساری ارائه کنند، راه‌اندازی چند بخشداری ویژه برای این شهرستان ضروری است.
 یوسف‌نژاد بیان داشت: حق ساری براساس آنچه که به عنوان مرکز استان باید ادا شود داده نشده است.
وی با بیان اینکه برای مردم ساری به عنوان مرکز استان شرایطی وجود دارد که برای دیگر شهرستان‌ها این مسئله متصور نیست، خاطرنشان کرد: بسیاری از ادارات کل و سازمان‌های استانی در این شهر مستقر هستند که از نظر اجتماعی و اقتصادی سبب مراجعه سایر مازندرانی‌ها به این شهر می‌شود که این مسئله بار ترافیکی و اقتصادی زیادی را بر ساروی‌ها تحمیل می‌کند.
 
 
* ساری در توزیع اعتبارات نباید مانند دیگر شهرستان‌ها نگریسته شود
یوسف‌نژاد ادامه داد: آثار روحی و روانی این میزان رفت و آمد را نیز مردم شهر ساری پرداخت می‌کند که این مسئله موجب در مضیقه قرارگرفتن ساروی‌ها از نظر اقتصادی می‌شود، اما به مانند دیگر شهرها با توجه به مراجعه‌ها از اعتبارات و امکان برخوردار است.
وی خواستار تغییر در این دیدگاه شد و عنوان کرد: شهر ساری در توزیع اعتبارات نباید مانند دیگر شهرستان‌ها نگریسته شود.
 
* راه اندازی بخشداری ویژه برای دودانگه و چهاردانگه
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه 400 روستا نیز در محدوده شهرستان ساری وجود دارد که باید از خدمات این بخش بهره‌مند شوند، متذکر شد: این مسئله در حالی است که استانی مانند سمنان با شهرستان‌های مختلف کمتر از شهرستان ساری به روستاها خدمات می‌دهد.
این مسئول با اشاره به جدا شدن میاندرود از شهرستان ساری تصریح کرد: به منظور تمرکززدایی و ارائه خدمات مطلوب و جلوگیری از مراجعه افراد از دورترین نقطه به این شهرستان انجام شد که هم در بخش بودجه‌ای و هم میزان مراجعه نقش داشته است.
یوسف‌نژاد با اعلام اینکه هر مراجعه‌کننده به ساری برای حل مسئله و مشکلش باید سه بار مراجعه کند، اذعان داشت: راه اندازی بخشداری ویژه برای در دودانگه و چهاردانگه نیز در کاهش مراجعه نقش دارد که در همین راستا بخشداری خزرآباد در شرف تاسیس است.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول