اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رحیمی در گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی با مردم خراسان جنوبی:

اختصاص 400 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون اول رئیس جمهور از اختصاص 400 میلیارد تومان تسهیلات با اولویت اشتغال در شورای عالی اشتغال برای خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این مبلغ برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بسیار مناسب و راهگشا است.

اختصاص 400 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا رحیمی دقایقی پیش در گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی با مردم خراسان جنوبی به بیان مصوبات شورای عالی اشتغال پرداخت و اظهار داشت: منابع بانکی خراسان جنوبی یک‌هزار و 100 میلیارد تومان است و مصارف استان یک‌هزار و 500 میلیارد تومان که اختصاص این مبالغ بسیاری از مشکلات را برای استان حل می‌کند.
وی افزود:‌ طرح‌های نیمه‌ تمام و تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در اولویت اختصاص این تسهیلات قرار دارند.
معاون اول رئیس جمهور از تامین تسهیلات ارزی هشت طرح صنعتی استان به میزان 200 میلیون یورو تا پایان سال 90 خبر داد و گفت: بانک صنعت و معدن موظف به تامین این مبلغ تا پایان سال شد.
رحیمی ادامه داد: همچنین در این جلسه تصویب شد که مدت اجرا و بازپرداخت تسهیلات طرح‌های اجرایی در مناطق محروم خراسان جنوبی از هشت سال به 10 سال افزایش یابد و این تاکنون در هیچ استانی تصویب نشده است.
وی از تصویب سند توسعه اشتغال خراسان جنوبی به عنوان نخستین سند توسعه استانی در سطح کشور خبر داد و گفت: از دو سال قبل در کشور کار تدوین سند اشتغال ملی آغاز شده و در استان‌ها نیز این کار در حال انجام بوده که امروز نخستین سند اشتغال مربوط به خراسان جنوبی مورد تصویب قرار گرفت.
معاون اول رئیس جمهور از اختصاص 55 میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های خوداشتغالی و پرداخت به افراد جویای کار در خراسان جنوبی تا پایان سال 91 خبر داد.
رحیمی با بیان اینکه برای اشتغال نیاز به سرمایه‌گذاری است، افزود: دولت مصمم است که موانع اشتغال در سطح کشور برداشته شود.
وی ادامه داد: دولت در سال گذشته یک میلیون و 500 هزار فرصت شغلی جدید را در سطح کشور ایجاد کرد و امسال نیز همه مسئولان در کشور مصمم بسیج هستند که 2.5 میلیون فرصت شغلی را در سطح کشور ایجاد کند.
رحیمی در ادامه اظهار داشت: تکمیل عملیات اجرایی طرح سیمان باقران یکی از این مصوبات بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت موظف به حل مشکلات این پروژه و اتمام آن شد.
وی از ارتقای ناحیه صنعتی سرایان به شهرک صنعتی خبر داد و گفت: همچنین مبلغ 5 میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه تحقیقات صنعتی شرق ایران در بیرجند اختصاص پیدا کرد.
معاون اول رئیس جمهور به مصوبات جلسه هیئت دولت در بخش فرهنگی و آموزشی اشاره کرد و افزود: احداث خوابگاه دانشجویی 280 نفره در بیرجند، ساخت مجموعه فرهنگی و ورزشی کارگران در قاین، نهبندان و فردوس، احداث سالن چندمنظوره ورزشی در سربیشه، درمیان، بشرویه، سرایان، حاجی‌آباد و خوسف و تاسیس ساختمان مرکز آموزشی فنی ‌و حرفه‌ای و احداث پردیس دانشگاهی فرهنگیان و یک اردوگاه ملی در بیرجند از جمله این مصوبات بود.
رحیمی از اختصاص 30 میلیارد ریال برای توسعه ورزش همگانی مسجد محور در خراسان جنوبی خبر داد و اظهار داشت: تکمیل ورزشگاه شهید صیاد شیرازی و اختصاص 40 میلیارد ریال برای کمک به مجتمع فرهنگی و توانبخشی ایثارگران و اختصاص 30 میلیارد ریال برای ساماندهی گلزار شهدا و اختصاص 4 میلیارد ریال برای طراحی یادمان شهید و شهادت در معابر شهرستان‌های استان از جمله این مصوبات است.
وی به سایر مصوبات نیز اشاره کرد و گفت: کمک به بازسازی و مرمت اماکن ورزشی استان، ایجاد مجتمع ورزشی در مجاورت استادیوم 15 هزار نفری بیرجند، توسعه فضاهای ورزشی در روستاهای بالای 100 خانوار و ساخت دو استخر سرپوشیده در جوار مدارس سطح استان از مصوبات ورزشی جلسه هیئت دولت برای خراسان جنوبی بوده است.
معاون اول رئیس جمهور به مصوبات جلسه هیئت دولت در بخش درمان خراسان جنوبی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: تکمیل بیمارستان 32 تختخوابی سرایان، سربیشه و درمیان، آغاز مطالعه ساخت بیمارستان 32 تختخوابی در بشرویه و ارتقای بیمارستان 10 تختخوابی خوسف به 32 تختخوابی از جمله این مصوبات است.
رحیمی ادامه داد: احداث و تجهیز محل سکونت پزشکان در مراکز بهداشتی روستایی تا پایان سال 91 از جمله این مصوبات است همچنین قرار شد 30 دانشجوی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از سال آینده مشغول به تحصیل شوند و پس از فارغ‌التحصیلی فقط در روستاهای استان مستقر شوند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول