اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مرند:

شرایط کنونی پرداخت تسهیلات اشتغال فرسایشی است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان مرند گفت: شرایط کنونی پرداخت تسهیلات اشتغال فرسایشی بوده و تحقق تعهد اشتغال را با مشکل مواجه خواهد کرد.

شرایط کنونی پرداخت تسهیلات اشتغال فرسایشی است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بهنام رضوانی ظهر امروز در جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی از روند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در استان انتقاد کرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر روند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در استان پروسه‌ای طولانی است، اظهار داشت: روندی که در زمینه پرداخت تسهیلات وجود دارد شبیه روند استخدامی بوده و متقاضیان وام روندی طولانی و خسته کننده را برای دریافت وام طی می‌کند.
رضوانی اظهار داشت: دریافت مجوز سلامت فردی، عدم سوء پیشینه و نیز معرفی دو ضامن به بانک برای دریافت 40 میلیون ریال وام پذیرفتنی نیست.
فرماندار مرند گفت: شرایط کنونی پرداخت تسهیلات اشتغال فرسایشی بوده و تحقق تعهد اشتغال را با مشکل مواجه خواهد کرد.
رضوانی با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر رفع موانع پرداخت تسهیلات یادآور شد: در حالی که ریاست جمهوری بر رفع موانع پرداخت تسهیلات اشتغالزایی خصوصا در زمینه اشتغالزایی تاکید دارد، شرایط کنونی جوابگوی تعهد اشتغالزایی نخواهد بود.
وی اظهار داشت: اگر مسئولان استانی خود در این پروسه طولانی و خسته کننده دریافت وام‌های اشتغال قرار گیرند به صورت مستقیم با این مشکلات درگیر خواهند شد.
فرماندار مرند خواستار ایجاد تسهیلات بیشتر برای پرداخت وام اشتغالزایی شد و گفت: کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان می‌تواند در این زمینه مصوبات کاربردی داشته باشد.
محمدرضا سیابانی، رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با اشاره به صدور کارت مهارت اشتغال توسط این مرکز گفت: سازمان فنی وحرفه‌ای در زمینه اعطای کارت مهارت بر اساس استانداردهای لازم اقدام خواهد کرد.
وی افزود: بر اساس قوانین اعطای تسهیلات اشتغال فرد متقاضی وام اشتغال خانگی باید کارت مهارت از این سازمان را دریافت کند.
 اژدر علمی فرماندار عجب‌شیر همچنین در این جلسه با انتقاد از روند پرداخت تسهیلات در استان گفت: در حال حاضر مردم در زمینه دریافت وام اشتغال در شهرستان عجب‌شیر مشکلات فراوانی دارند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر مردم بین فرمانداری، کمیته امداد و بانک صادرات در شهرستان عجب‌شیر سرگردان هستند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول