اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کار خراسان رضوی خبر داد:

پرداخت 6 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی توسط بانک‌ها

خبرگزاری فارس : مدیرکل کار و امور اجتماعی استان خراسان رضوی گفت: بانک‌ها از اعتبار اشتغال‌زایی تنها 6 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌اند.

پرداخت 6 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی توسط بانک‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی اکبر لبافی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان رضوی با اشاره به معرفی 3945 طرح نیمه‌کاره و توسعه‌ای با اعتباری حدود 1400 میلیارد تومان به بانک‌ها اظهار داشت: تسهیلات پرداختی از سوی بانک‌های استان 6 میلیارد تومان است.
وی رساندن نرخ بیکاری استان به هفت درصد را یکی از اهداف در نظر گرفته شده در برنامه پنجم توسعه خواند و افزود: برای اعتبار 1400 میلیارد تومانی که این 4 هزار طرح به خود اختصاص داده اند از سیستم بانکی درخواست کرده‌ایم به ما در این زمینه کمک کنند.
مدیرکل اداره کار و امور اجتماعی استان خراسان رضوی به 1300 میلیارد تومان معوقه سیستم بانکی استان اشاره کرد و اظهار داشت: 3351 میلیارد تومان تسهیلات برنامه چهارم نزد سیستم بانکی
داشته‌ایم ، عددی که امروز بین پرداخت و سهم وجود دارد 1350 میلیارد تومان است و نیز عددی که به عنوان قرار داد وجود دارد 850 میلیارد تومان است.
وی افزود: اگر بانک‌ها منابع تسهیلات در نظر گرفته شده برای خراسان رضوی در برنامه چهارم را پرداخت کنند، شاهد رونق اقتصادی استان خواهیم بود.
وی تاکید کرد: با تاکیداتی که استاندار  بر موضوع ایجاد 250 هزار فرصت شغلی کرده‌اند نیاز ایجاد این شغل‌ها تسهیلات بانکی است.
لبافی افزود: عمده‌ترین مشکلات واحد‌های تولیدی استان شامل ورود بی‌رویه کالاهای خارجی که امکان رقابت را از آنها سلب کرده است و نیز برخی از بنگاه های اقتصادی به دلیل آنکه سرمایه در گردش به به موقع به آنها تزریق نمی‌شود موجب افزایش قیمت محصولات شان و نیز سبب عدم آمادگی برای رقابت در بازار می‌شود.
وی افزایش مدت زمان بازگشت سرمایه از 40 روز به حدود شش ماه را یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بخش صنعت استان خراسان رضوی خواند و اظهار داشت: واحد تولیدی که کالایی را به فروش می‌رساند تا آن زمان که سرمایه‌اش بازگردد شش ماه طول می‌کشد.
وی مطالبات بنگاه‌های اقتصادی استان را از بخش‌های خصوصی و دولتی مشکل دیگر برای رونق اقتصادی خراسان رضوی دانست و افزود : 200 میلیارد تومان مطالبات بنگاه‌های اقتصادی استان است که رقم بالایی را شامل می‌شود.
لبافی با اشاره به وجود سامانه رصد اشتغال کشور برای دستیابی به اطلاعات دقیق از وضعیت اشتغال در ایران خاطرنشان کرد: آماری که دستگاه‌های‌ اجرایی استان خراسان رضوی در سامانه رصد وارد
کرده‌اند: نزدیک به 17 دستگاه بیش از 60 درصد تعهدات ایجاد شغل خود را درسال 90 محقق کرده‌اند.
وی تاکید کرد: دستگاه‌هایی هستند که اطلاعاتی در سامانه رصد وارد نکرده‌اند از جمله آستان قدس رضوی، دانشگاه‌های پیام نور و فردوسی و نیز شرکت پست بانک از جمله این دستگاه‌ها هستند.
وی از ثبت‌نام بیش از 50 هزار نفر در سامانه بنگاه‌های مشاغل خانگی در استان خراسان رضوی خبر داد و تصریح کرد: قرار است 100 هزار مجوز مشاغل خانگی در استان ثبت کنیم اما به معنای پرداخت تسهیلات برای همه نیست و این تسهیلات برای حدود 45 هزار نفر در نظر گرفته شده است.
مدیرکل اداره کار و امور اجتماعی خراسان رضوی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی از 50 هزار تقاضای وارد شده به سامانه مشاغل خانگی ، 3647 مجوز را صادر کرده اند و از این تعداد 557 مورد به بانک‌ها ارسال شده است.
وی افزود: عدم ابلاغ تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی از سوی بانک‌ها، مشروط اعلام شدن توسط بانک مسکن درباره پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی ، عدم ابلاغ دستورالعمل بهداشتی مواد غذایی از سوی ستاد مشاغل خانگی از جمله مشکلات موجود در ایجاد مشاغل خانگی است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول