اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری صورت می‌گیرد؛

پرداخت 220 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به بسیجیان

خبرگزاری فارس: معاون طرح و توسعه بنیاد تعاون بسیج گفت: تا پایان سال جاری 220 میلیارد تومان تسهیلات ایجاد اشتغال بین بسیجیان در راستای همکاری با دولت در زمینه اشتغال پرداخت می‌شود.

پرداخت 220 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به بسیجیان
لطف‌الله هاشمی امروز در حاشیه همایش فرصت‌ها و توانمندی‌ها و اشتغال‌زایی بسیجیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافق با تاکید بر ضرورت کارآفرینی و ایجاد اشتغال در بین بسیجیان فاقد کار اظهار داشت: 200 میلیارد تومان از این وام به صورت عقود و 20 میلیارد تومان دیگر در قالب قرض‌الحسنه به واجدان شرایط و کارآفرینان بسیجی تخصیص داده شده است.
وی با تاکید بر ایجاد فضای پرنشاط کارآفرینی و اشتغال در بسیج خاطرنشان کرد: با تفاهمنامه‌ای که با وزارت تعاون در این راستا امضا شده است، انتظار داریم برای 100 هزار نفر بسیجی در کشور تا پایان سال جاری شغل ایجاد شود.
معاون بنیاد بسیج بیان کرد: تسهیلات اختصاص داده شده در زمینه اشتغال بسیجیان در سه عرصه مشاغل خانگی، خوداشتغالی و اشتغال به صورت ایجاد تعاونی است.
هاشمی همچنین با اشاره به پایین بودن نرخ بیکاری در استان یزد نسبت به سایر استان‌ها افزود: سهمیه اختصاص یافته این تسهیلات به استان یزد 2 میلیارد تومان به صورت عقود و مبلغ یک میلیارد تومان به صورت وام قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: با اختصاص این میزان تسهیلات در استان یزد برای بیش از 3هزار بسیجی در این استان اشتغال ایجاد خواهد شد.
معاون بنیاد تعاون بسیج نرخ بیکاری در استان یزد را 9 درصد اعلام کرد و افزود: بیش از 10 درصد بسیجیان این استان بیکار هستند که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همکاری دولت و بنیاد تعاون بسیج سعی در کاهش این رقم داریم.
هاشمی به خلاقیت و نوآوری بسیجیان در عرصه‌های اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: تسهیلات پرداخت شده به استان یزد در قالب مشاغل خانگی 5 میلیون تومان، مشاغل خوداشتغالی 20 میلیون تومان و مشاغل تعاونی 140 میلیون تومان تعلق گرفته است.
وی در ادامه با اشاره به نحوه پرداخت این تسهیلات یادآور شد: پرداخت تسهیلات به سه صورت انجام می‌شود و بسیجیان متقاضی باید با مراجعه به ناحیه مقاومت خود و انجام مشاوره‌های لازم در زمینه کارآفرینی و کسب مهارت‌های لازم در این راستا در سه بخش مشاغل خانگی، خوداشتغالی و تعاونی‌های زودبازده با مبلغ تعیین شده، وام خود را از طریق صندوق مهر بسیجیان دریافت کنند.
هاشمی خاطرنشان کرد: در صورتی که ایجاد شغل و کارآفرینی به عنوان یک طرح اقتصادی ویژه مطرح شود با بررسی آن در کارگروه اشتغال استان از طریق استانداری تسهیلات مربوطه پرداخت خواهد شد.
وی در مورد بازپرداخت این تسهیلات نیز گفت: با توجه به اینکه بنیاد تعاون بسیج کشور به نحوی برای ایجاد اشتغال به کمک دولت آمده، این وام‌ها با سود هفت تا 14 درصد و مدت 60 ماهه باید بازپرداخت شود و شرایط اخد این تسهیلات هم ساده‌تر و به سهولت انجام خواهد شد.
معاون بنیاد تعاون بسیج با اشاره به تشکیل کمیته اشتغال در سازمان بسیج کشور افزود: این کمیته با هدف سازماندهی بسیجیان در زمینه اشتغال، ورود آنان به عرصه کسب و کار و کمک به دولت در راستای ایجاد اشتغال تشکیل شده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول