اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری شهرستان البرز:

شهرستان البرز آماده اجرای سرشماری نفوس و مسکن است

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری شهرستان البرز گفت: از لحاظ نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات برای اجرای سرشماری نفوس و مسکن مشکلی در شهرستان البرز وجود ندارد و آماده اجرای کار هستیم.

شهرستان البرز آماده اجرای سرشماری نفوس و مسکن است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، غلامرضا حسن پور در نشست خبری که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان البرز برگزار شد، بیان کرد: در گذشته سرشماری عمومی نفوس و مسکن به صورت 10 ساله انجام می‌شد که سال 1385، سرشماری در کشور اجرا شد و با دستور رئیس جمهور سرشماری از 10 سال به پنج سال تغییر یافت و در آبان ماه سال جاری اجرای این طرح را داریم.
وی ادامه داد: کوتاه شدن زمان سرشماری یکی از موفقیت‌های جمهوری اسلامی به شمار می‌رود و ما تلاش می‌کنیم یک سرشماری قابل قبول در تمام سطوح بر پایه و مبنایی که  مناسب برای برنامه‌ریزی مدیران و مسئولان باشد، با اطلاعات صحیح داشته باشیم.
سرپرست فرمانداری شهرستان البرز اضافه کرد: اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن سه ماه پیش از جانب رئیس جمهور ابلاغ شد و کارها و اقدامات اولیه را با همکاری اداره کل اطلاعات و آمار استانداری انجام دادیم و سایتی برای متقاضیان همکاری اختصاص یافت که ثبت نام در مدت محدودی از 10 شهریور تا 25 مهر صورت گرفت.
وی با اشاره به آمادگی این شهرستان برای اجرای سرشماری افزود: 539  نفر با ثبت نام،  مشارکت خود را اعلام کردند و با ارسال پیامک از افراد متقاضی برای مصاحبه حضوری دعوت به عمل آمد؛ از لحاظ نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات مشکلی وجود ندارد چراکه در این زمینه ادارات مختلف کارها و اقدامات بسیاری انجام دادند.
حسن پور اضافه کرد: به طور تقریبی به 200 تا 300 نفر نیروی انسانی در این طرح در شهرستان البرز نیاز است که با بررسی‌های به عمل آمده از بین افراد ثبت نام کننده، بهترین‌ها را انتخاب کردیم به طوری که افراد متقاضی از سطح سواد خوبی برخوردار هستند.
وی اعلام کرد: در سطح شهرستان البرز 147 نفر مأمور سرشماری، 125 نفر در سطح شهر و 22 نفر در سطح روستا فعالیت خواهند کرد، 38 نفر نیز به عنوان کارشناس به گروه تعلق دارند که از این تعداد 30 نفر در سطح شهر و مابقی در روستاها به فعالیت می‌پردازند.
سرپرست فرمانداری شهرستان البرز یادآور شد: همچنین 37 نفر مسئولیت بازبینی فرم‌ها و 9 نفر کارشناس بازبینی نهایی در ستاد را عهده‌دار هستند و دو نفر به عنوان معاون اجرایی و معاون  فنی آموزشی در ستاد برای رسیدگی به کارها حضور دارند.
وی با اشاره به اهمیت زمان در سرشماری اظهار کرد: در سرشماری‌ها یکی از آیتم‌های مهم، دقت، نظم و زمان‌بندی است، مأموران در زمانی که به آنها داده شده باید طوری کار کنند که نه جلوتر و نه عقب‌تر باشند، در سرشماری زمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که تأخیر یک مأمور ممکن است در مجموع کار تأثیر گذارد.
حسن‌پور به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مأموران سرشماری اشاره کرد و توضیح داد:
از هفته گذشته کلاس‌های آموزشی آغاز شده است که به مدت 10 روز از ساعت هشت صبح تا 14 بعد از ظهر به صورت مستمر با اساتید خوب در استان در حال برگزاری است.
وی عنوان کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن از دوم تا 22 آبان ماه صورت می‌گیرد و در تلاش هستیم با انجام اقدامات در شهرستان، باعث افزایش ترافیک و مختل شدن کارهای روزمره مردم نشویم.
سرپرست فرمانداری شهرستان البرز با اشاره به اهمیت همکاری مردم در سرشماری و تبلیغات گسترده صورت گرفته در این شهرستان تأکید کرد: مردم شاید زمانی نگران بودند و اطلاعات درست و خوبی را به مأموران ارائه نمی‌دادند ولی اکنون با توجه به شفاف سازی و امتیازاتی که از این اطلاعات درست حاصل می‌شود؛ همه‌ می‌دانند ارائه اطلاعات صحیح به نفع خودشان است.
وی خاطر نشان کرد: مردم اگر اطلاعات را به خوبی گزارش دهند، می‌توانند از تسهیلات به موقع و مناسبی برخوردار شوند چراکه بازخورد این حرکت در نهایت شامل حال خود مردم می‌شود.
حسن پور افزود: 58 هزار و 94 خانوار در سطح شهرستان البرز داریم که طی 20 روز مأموران برای هر خانواده باید 20 دقیقه زمان برای تکمیل فرم پرسش و پاسخ گذارند.
وی افزود: کشور ما در برابر کشورهای دنیا باید با سرعت پیش رود و نباید در مقابل دیگر کشورها عقب بماند و در این راستا باید اطلاعات خود را در زمینه‌های مختلف افزایش داده و به روز کنیم.
در ادامه معاون اجرایی ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان البرز اظهار کرد: سرشماری که در سال 1385 در شهرستان البرز صورت گرفت در کشور از لحاظ زمان‌بندی سریع‌تر به پایان رسید و البرز به عنوان شهرستان نمونه شناخته شد.
علی نقی مرادی اضافه کرد: در راستای اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن، 539 نفر در سایت سامانه مرکز آمار ایران در شهرستان البرز ثبت نام کردند که از این تعداد 219 نفر مرد و 320 نفر زن بودند، از میان 539 متقاضی مشارکت، 161 نفر دارای مدرک تحصیلی دیپلم، 122 نفر فوق دیپلم، 239 نفر لیسانس و 17 نفر فوق لیسانس بودند.
وی عنوان کرد: از مجموع افراد ثبت نام کننده 21 نفر زیر 20 سال، 13 نفر بالای 40 سال و 505 نفر بین 20 تا 40 سال بودند که افرادی انتخاب و در حال آموزش هستند که شامل 172 نفر زن و 82 نفر مرد می‌شوند.
معاون اجرایی ستاد سرشماری شهرستان البرز اضافه کرد: ساعت شروع کاری مأموران سرشماری هشت صبح است و با توجه به بلوک‌بندی‌ها، تا زمان اذان مغرب باید کارشان به اتمام برسد.
وی خاطر نشان کرد: در صورتی که خانواده‌ای برای پاسخگویی به مأمور سرشماری در منزل نباشد، مأموران سرشماری به طور مجدد به بلوک‌ها اعزام شده تا آمارگیری بار دیگر انجام و تا پایان آبان این سرشماری ادامه پیدا می‌کند.
مرادی عنوان کرد: مدارک مورد نیاز برای ارائه اطلاعات به مأموران سرشماری کارت ملی و شناسنامه تمامی اعضای خانواده است و 60 سؤال باید تکمیل شود.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول