اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار محمودآباد:

محمودآباد آماده همکاری با عوامل سرشماری نفوس است

خبرگزاری فارس: فرماندار محمودآباد از آمادگی تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای همکاری و تعامل مناسب با عوامل اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن این شهر خبر داد.

محمودآباد آماده همکاری با عوامل سرشماری نفوس است
جواد واحدی در حاشیه بازدید از کلاس‌های آموزشی سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان محمودآباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر با بیان اینکه سرشماری در کشور در راستای ایجاد آمار دقیق و صحیح است، بیان داشت: دولت و نظام  مقدس جمهوری اسلامی برای تدوین هرچه مطلوب‌تر برنامه‌های کشور در زمینه‌های مختلف نیاز به آمار و اطلاعات دقیق و به روز دارد.
فرماندار محمودآباد تصریح کرد: در همین راستا و بنا به دستور ریاست جمهور و تصویب مجلس شورای اسلامی از سال 85 سرشماری عمومی نفوس و مسکن از 10 سال به پنج سال تقلیل پیدا کرد از این جهت که اطلاعات صحیح‌تر و واقعی‌تر باشد و پردازش مسائل اقتصادی، جمعیتی و سیاستی استان‌ها و شهرستان‌ها بهتر صورت پذیرد.
رئیس ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن محمودآباد از آمادگی کامل این ستاد برای اجرای هرچه بهتر این سرشماری در شهرستان خبر داد و گفت: تمام آیتم‌های مدنظر و ابلاغی مرکز آمار ایران انجام پذیرفته است و از ابتدای هفته گذشته کلاس‌های آموزشی این دوره آغاز شد و تا پایان هفته جاری به مدت 11 روز ادامه خواهد داشت.
واحدی ادامه داد: 132 نفر از تحصیل‌کرده‌های شهرستان به ندای ما لبیک گفتند و قرار است در این کار بزرگ و ملی شرکت کنند که کلاس‌های این افراد در محل فرمانداری برگزار می‌شود و ستاد اجرایی آن نیز در همین مکان مستقر می‌شود.
فرماندار محمودآباد از آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای همکاری و تعامل مناسب برای برگزاری این سرشماری خبر داد و افزود: بنا به دستور رئیس جمهور درباره همکاری همه دستگاه‌های اجرایی کشور ادارات و نهادهای محمودآباد نیز با توجه به برگزاری جلسات متعدد آمادگی لازم و کامل را در این خصوص دارند.
وی به مردم شهرستان محمودآباد توصیه کرد که در مراجعه ماموران سرشماری آمار دقیق و صحیح را در اختیار آنها قرار دهند و هیچگونه هراسی از بیان حقایق نداشته باشند چرا که این آمار برای ساماندهی مناسب‌تر برای دریافت اعتبارات، امکانات و اجرای هرچه بهتر پروژه‌های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و دیگر مسائل مربوط به شهرستان است.
واحدی با اشاره به اینکه ارائه خدمات بهتر و شایسته‌تر به مردم  مستلزم آمار دقیق شهرستان است، خاطرنشان کرد: به طور مثال اعتبار تملک دارایی‌های استان بر اساس آمار دقیق نفوس شهرستان است و این خود بیانگر اهمیت جمع‌آوری اطلاعات و آمار دقیق از شهروندان محمودآبادی است.
رئیس ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن محمودآباد در توصیه به عوامل اجرایی این ستاد ابراز داشت: دستگاه‌های اجرایی موظف به دادن خدمات مناسب به همکاران و عوامل اجرایی ستاد شهرستان هستند و از ماموران سرشماری امسال می‌خواهیم با ایجاد فضاهای آرام توأم با مهربانی و محبت و اجرای مناسب آموزش‌های از پیش گذرانده در مواجهه با مردم اطلاعات و آمار خانوارها و همه آنچه که در این سرشماری نیاز است را جمع‌آوری و ثبت کنند.
واحدی در پایان از شوراها و دهیاران به عنوان کسانی که می‌توانند نقش اساسی در این امر داشته باشند یاد کرد و متذکر شد: شوراها و دهیاران با توجه به شناخت دقیقی که از حوزه مأموریتی خود دارند می‌توانند به ماموران و عوامل اجرایی کمک شایانی برسانند و مردم را نیز آماده همکاری و تعامل لازم و مناسب با آنها کنند.
وی اذعان داشت: با برگزاری جلسات متعدد با بخشداران توجیه لازم به آنها ابلاغ شد و متعاقباً با برگزاری نشست‌هایی با دهیاران و شوراها آمادگی لازم برای همکاری تنگاتنگ با ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 شهرستان محمودآباد برقرار شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول