اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی سرشماری نفوس و مسکن درمیان خبر داد:

آموزش ۸۴ داوطلب درمیانی برای انجام سرشماری

خبرگزاری فارس: معاون فنی سرشماری نفوس و مسکن درمیان گفت: 84 نفر از داوطلبان همکاری در طرح سرشماری نفوس و مسکن در شهرستان به مدت 78 ساعت آموزش می‌بینند.

آموزش ۸۴ داوطلب درمیانی برای انجام سرشماری
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، رضا فرجادنیا پیش از ظهر امروز در آزمایش میدانی داوطلبان شرکت در سرشماری نفوس و مسکن شهرستان اظهار داشت: 84 نفر از داوطلبان همکاری در سرشماری نفوس و مسکن در این شهرستان به مدت 78 ساعت آموزش می‌بینند که از این تعداد 22 نفر زن و مابقی مرد هستند.
وی با بیان اینکه در سرشماری 60 سؤال از سرپرست هر خانوار پرسیده می‌شود، اظهار داشت: شرط قبولی داوطلبان در آزمون میدانی مناطق شهری و روستایی پر کردن به طور متوسط 19 فرم مربوطه در هر روز است که در طول دوره به 400 فرم می‌رسد.
معاون فنی سرشماری نفوس و مسکن درمیان مدت این دوره آزمایشی را 13 روز از تاریخ 16 تا 28 مهر جاری دانست و افزود: از میان داوطلبان شرکت کننده 50 نفر که موفق به کسب امتیاز بالایی در آزمون شوند به عنوان فعال اصلی و مابقی به عنوان رزرو در سرشماری همکاری می‌کنند.
وی زمان آغاز سرشماری نفوس و مسکن را دوم تا بیستم آبان‌ سال جاری برشمرد و اضافه کرد: 31 نفر نیز به عنوان کارشناس فنی گروه، کارشناس بازبین و نیروی فنی بازبین به جمع آمارگیران اضافه می‌شوند.
وی ضمن تأکید بر محرمانه بودن آمار و اطلاعات خانوار ابراز داشت: با توجه به اینکه پروسه سرشماری در سطح کشور مبنی بر چهارچوب‌های خاص و نظام‌مند است گروه‌هایی به عنوان کارشناس در مورد آمارگیری تربیت می‌شوند.
فرجادنیا هدف از تشکیل کلاس‌های آموزشی را دادن اطلاعات کافی در مورد آمار گیری و تبادل اطلاعات و مرور آنها از سالیان گذشته برای انجام آمارگیری و سرشماری درست و دقیق دانست.
وی ادامه داد: افرادی که بعد از آموزش انتخاب می‌شوند بر اساس منطقه‌بندی از نظر جغرافیای طبیعی شهری، روستایی و در مراکز عمومی، خصوصی، تجاری تقسیم و به آمارگیری مشغول می‌شوند.
وی وجود اطلاعات دقیق در سر شماری را در حسن تدبیر و سیاست‌گذاری موثر دانست و یادآور شد: با تدابیر که اندیشیده شده کارشناسان باید بتوانند در این شهرستان مرزی به طور دقیق و درست در این آمارگیری و سر شماری به فعالیت بپردازند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول