اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خوزستان خواستار شد:

همکاری دهیاران برای برگزاری سرشماری خوزستان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار خوزستان همکاری دهیاری‌ها را برای برگزاری سرشماری نفوس و مسکن در روستاها خواستار شد.

همکاری دهیاران برای برگزاری سرشماری خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس در اهواز اسماعیل عامری گلستان ظهر امروز در همایش توجیهی آمار نفوس و مسکن و نحوه چگونگی توزیع اعتبارات ارزش افزوده از دهیاران خواست که برای برگزاری صحیح سرشماری نفوس و مسکن در روستاها همکاری کنند.
وی افزود: سرشماری از سال 35 تا سال 85 هر 10 سال یک بار در کشور برگزار می‌شد اما امسال بر اساس قانون برنامه توسعه پنجم قرار است هر پنج سال یک بار برگزار شود.
عامری گلستان با تاکید بر نقش صحت اطلاعات در سرنوشت و آینده، در تشریح اهمیت سرشماری اظهار داشت: برای برنامه‌ریزی در تولید، توزیع،‌ صادرات،‌ واردات، بهداشت، آموزش و پرورش، تامین اجتماعی و اشتغال به اطلاعات و آمار دقیق نیاز است.
وی با بیان اینکه از صحت اطلاعات جمع آوری شده اطمینان دارم از دهیاران خواست که به روستائیان در مورد امنیت اطلاعات جمع‌آوری شده در سرشماری نیز اطمینان بدهند.
معاون استاندار خوزستان تاکید کرد: همانند سرشماری‌های گذشته، ‌طبق قانون این اطلاعات سری است و هیچ مقامی حق استفاده از اطلاعات فردی را ندارد و این آمار به صورت کلی در برنامه‌ریزی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
همچنین در این همایش رئیس صندوق مهر رضا خوزستان نیز در این همایش برای ارائه تسهیلات اشتغال خانگی به روستائیان اعلام آمادگی کرد.
حمیدرضا احمدی پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی را اولویت نخست برنامه‌های سال جاری اعلام کرد و افزود: مشاغل خانگی شامل 230 رشته از جمله 111 رشته در صنایع دستی،‌ 39 رشته کشاورزی،‌ پنج رشته فرش و... است.
وی اظهار داشت: دهیاران روستائیان را برای استفاده از این فرصت تشویق کنند،‌ چرا که می‌تواند به درآمد خانوارها کمک کند.
احمدی 70 درصد تسهیلات پرداخت شده این صندوق را به روستائیان عنوان کرد و گفت: در سال جاری تا کنون 4 میلیارد و 600میلیون تومان تسهیلات به روستائیان پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: کم شدن اعتبارات برای پرداخت تسهیلات و یا قطع اعتبارات به دلیل عدم پرداخت اقساط وام توسط روستائیان بوده است.
احمدی تاکید کرد: تامین ضمانت نامه‌های این بانک بسیار ساده است و از طریق زنجیره‌ای و با تایید شورای روستا انجام می‌شود.
سخنان رئیس صندوق مهر رضا خوزستان واکنش تندی در بین دهیاران حاضر در این همایش داشت و سخنرانی وی با اعتراض اکثر قریب به اتفاق دهیاران قطع شد.
دهیاران نسبت به نحوه پرداخت تسهیلات و سپردن ضمانت نامه اعتراض داشتند که احمدی وعده کرد تا پایان همایش نامه ها و شکایات دهیاران را دریافت و به آنها رسیدگی می‌کند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول