اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار پاکدشت:

روابط‌ عمومی نقش بسزایی در روان‌سازی اجرای سرشماری دارد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: روابط‌ عمومی‌ها می‌توانند نقش بسزایی در روان‌سازی اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن ایفا کنند.

روابط‌ عمومی نقش بسزایی در روان‌سازی اجرای سرشماری دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، دقایقی پیش علیرضا امامی در نشست با مسئولان روابط‌ عمومی ادارات شهرستان پاکدشت گفت: نقش روابط‌ عمومی‌های ادارات در ایجاد آگاهی عمومی بسیار تعیین کننده است و روابط عمومی‌ها وظیفه سنگین و نقش بسزایی در روان‌سازی اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن سال 90 ایفا کنند که در سطح کلان موجب صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها می‌شود. 
معاون برنامه‌ریزی فرماندار شهرستان پاکدشت با اشاره به اهمیت سرشماری نفوس و مسکن در دوم آبان ‌ماه افزود: سرشماری امسال، نخستین سرشماری است که با فاصله پنج ساله نسبت به آخرین سرشماری انجام می‌شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: این تصمیم به‌منظور ایجاد تقارن و توازن میان برنامه‌ریزی‌ها و متناسب با روند توسعه و سیر تحولات اقتصادی، اجتماعی و رشد جمعیت کشور اتخاذ شده است.
امامی مهم‌ترین وظیفه مسئولان اطلاع‌رسانی سرشماری در شهرستان را ایجاد انگیزش و جلب مشارکت دستگاه‌ها و مردم، بسترسازی، فضاسازی برای حضور آحاد جامعه، تقویت اعتماد عمومی و خواند و بر ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه‌های عمومی و بهره‌گیری از فرصت‌های مناسب برای تبیین اهمیت سرشماری و تاثیر آن در برنامه‌ریزی و توسعه بخش‌های مختلف کشور تاکید کرد.
معاون برنامه‌ریزی فرماندار شهرستان پاکدشت وظایف مسئولان روابط‌عمومی‌ها را در سه بخش قبل از اجرا، حین اجرا و بعد از اجرا برشمرد و خواستار تهیه گزارشی از فعالیت‌های مربوطه، مستندسازی و اعلام آن به ستاد تبلیغات سرشماری نفوس و مسکن و جلب مشارکت قشرهای مختلف مردم با آمارگیران شد.
مدیر روابط عمومی فرمانداری پاکدشت نیز طی سخنانی رمز موفقیت مدیران در عرصه فعالیت‌های اجرایی را تعامل، همدلی و همفکری و استفاده از تمام ظرفیت‌های علمی و کارشناسی عنوان کرد و افزود: در این میان نقش روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی برای انتقال دیدگاه‌ها و نظرات کارشناسی نخبگان و همچنین افکار عمومی جامعه به مدیریت دستگاه در راستای برنامه‌ریزی مناسب و خدمت‌رسانی بهینه به مردم بسیار موثر است.
اصغر مونسان در جمع مدیران روابط‌ عمومی دستگاه‌های اجرایی به اهمیت کار روابط عمومی‌ها در آماده‌سازی فضای جامعه برای انجام سرشماری اشاره کرد و گفت: در سرشماری علاوه بر آمار جمعیتی اطلاعات مختلفی نظیر وضعیت مسکن اشتغال، ساختارهای سنی و امکانات و زیرساخت‌ها جمع‌آوری می‌شوند.
وی تاکید کرد: در سرشماری عمومی نفوس و مسکن امسال جایگاه خاصی برای روابط عمومی‌ها و مباحث مرتبط با تبلیغات از سوی مرکز آمار ایران در نظر گرفته شده است که نشان از جایگاه بالای این مسئله دارد.
وی بیان کرد: باید از تمام ابزاری‌های تبلیغاتی نظیر، روزنامه‌ها، بنرها و ارسال پیامک استفاده کرد. 
مونستان در پایان از مدیران روابط عمومی ادارات شهرستان خواست که با وحدت، همدلی و هماهنگی با ستاد سرشماری برای مشارکت هرچه بهتر مردم و همکاری آنان با آمارگیران تلاش کنند تا شاهد اجرای سرشماری خوب و منظمی در شهرستان باشیم.
در پایان روابط‌ عمومی‌های ادارات پیشنهادات و نظرات خود را در راستای هرچه بهتر برگزار کردن سرشماری عمومی نفوس و مسکن  بیان کردند.
گردهمایی مسئولان روابط‌عمومی ادارات شهرستان پاکدشت برای مشارکت هرچه بهتر ادارات در اطلاع‌رسانی و آگاهی دادن به مردم و همکاری در سرشماری نفوس و مسکن سال 90 با حضور علیرضا امامی معاون برنامه‌ریزی و محمد رحیمی مسئول بازرسی فرمانداری شهرستان پاکدشت در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول