اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آغاز عملیات آزمایشی سرشماری در طبس؛

طبس مهیای اجرای سرشماری است

خبرگزاری فارس: با آغاز عملیات میدانی سرشماری به صورت آزمایشی، ماموران سرشماری در طبس برای اجرای سرشماری از دوم آبان ماه مهیا شدند.

طبس مهیای اجرای سرشماری است
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، ظهر امروز مرحله سوم آموزش ماموران اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1390 در شهرستان طبس در راستای تمرین عملی و آمادگی هر چه بیشتر ماموران سرشماری برگزار شد.
این دوره آموزشی که به صورت عملی است در حالی برگزار شد که ماموران اجرایی سرشماری پیش از این در دو دوره آموزشی تئوری در تهران و یزد نیز شرکت کرده بودند.
در عملیات میدانی سرشماری به صورت آزمایشی در طبس، ماموران سرشماری گروه‌بندی شده و در خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف باغ گلشن این شهر، اقدام به سرشماری و تکمیل «فرم فهرست‌برداری» و «فرم خانوار» کردند.
فرماندار شهرستان طبس در جمع ماموران سرشماری این شهرستان اظهار داشت: همان‌طور که تاکنون جوانان طبسی در زمینه‌های مختلف درسی، فرهنگی، اخلاقی و... الگو و نمونه بوده‌اند، ماموران سرشماری نیز می‌توانند با تلاش، جدیت و دقت در انجام وظیفه خود، در این حرکت ملی در سطح استان و حتی کشور نمونه باشند.
عزیز بهزادی با اشاره به اینکه بازه زمانی سرشماری از هر 10 سال یک بار به هر 5 سال یک بار کاهش یافته است، افزود: حدود 250 نفر برای همکاری در سرشماری طبس ثبت نام کرده بودند، که از بین متقاضیان حدود 110 نفر انتخاب شده و دوره‌های آموزشی مختلف را با موفقیت گذراندند.
وی خاطرنشان کرد: مدیر کل آمار استان یزد در سفر اخیر خود به طبس، این شهرستان را از نظر اقدامات انجام شده در راستای همکاری با این اداره کل، شهرستان برتر استان یزد معرفی کرد که امیدواریم در سرشماری عمومی نفوس و مسکن امسال هم نه‌تنها در استان یزد بلکه در سطح کشور بتوانیم از نظر شیوه، رفتار، دقت نظر و سرعت عمل نمونه باشیم.
فرماندار شهرستان طبس ادامه داد: با برنامه‌ریزی انجام شده و همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی در سطح هر سه بخش شهرستان طبس، هیچ مشکلی برای اجرای مطلوب سرشماری در این شهرستان وجود ندارد.
وی بیان کرد: به 10 نفر از ماموران خواهر و 10 نفر از ماموران برادر سرشماری که وظیفه خود را با دقت، کیفیت و زودتر از زمان 20 روز درنظر گرفته انجام دهند، جوایزی اهدا خواهد شد.
معاون فرماندار شهرستان طبس نیز در جمع ماموران سرشماری گفت: سرعت عمل باید همراه با دقت باشد و هیچ‌گاه نباید صحت و دقت فدای سرعت شود.
یوسف وهابی کارکنده تصریح کرد: ماموران سرشماری باید بدانند که تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور بسیج شده‌اند تا قلم آمارگیران روی کاغذ بیاید و سیاست‌های کلان آینده نظام نیز با توجه به نوشته‌های آمارگیران تعیین خواهد شد و این بیان‌گر وظیفه سنگین و نقش مهم ماموران سرشماری است.
وی با بیان اینکه ماموران سرشماری هنگام مراجعه به منازل به عنوان نمایندگان نظام جمهوری اسلامی هستند، از ماموران سرشماری خواست تا موقع مراجعه نهایت اخلاق، ادب و شئونات اسلامی را رعایت کنند.
تعداد 107 نفر شامل ماموران سرشماری، بازبین‌ها، کارشناسان گروه و کارشناسان بازبینی (با احتساب 10 درصد نیروی ذخیره) در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1390 در شهرستان طبس همکاری می‌کنند که تعداد این افراد با در نظر گرفتن مجموعه نیروهای ستادی به حدود 140 نفر می‌رسد.
سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1390 از دوم تا بیست و دوم آبان ماه در سطح کشور انجام می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول