اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی گچساران:

دهیاران بسترهای طرح سرشماری روستاها را فراهم کنند

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی گچساران از دهیاران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی گچساران خواست تا در طرح سرشماری نفوس و مسکن همکاری و با ایجاد بسترهای مناسب اقدامات لازم را انجام دهند.

دهیاران بسترهای طرح سرشماری روستاها را فراهم کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، یحیی ذبیحی عصر امروز در جلسه هماهنگی اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن در گچساران اظهار داشت: برنامه‌ریزی مناسب بر اساس آمار دقیق صورت می‌گیرد که ضروری است از همه توان برای کسب اطلاعات مهم خانوارها در قالب سرشماری استفاده شود.
وی ابراز داشت: دهیاران باید بسترهای لازم را برای سرشماری عمومی نفوس و مسکن 90 در دهستان‌ها و روستاهای گچساران فراهم کنند.
بخشدار مرکزی گچساران از دهیاران و شوراهای اسلامی این شهرستان خواست تا زمینه مشارکت هر چه بیشتر مردم در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 در روستاها فراهم کنند. 
ذبیحی با بیان اینکه تحقق و چشم‌انداز 20 ساله کشور بستگی به این آمارها و سرشماری‌ها دارد‌، خاطرنشان کرد: همکاری و تعامل اعضای شوراهای روستا و دهیاران‌، مسئولان را در رسیدن به این امر کمک می‌کند.
وی با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی دولت نیز بر اساس آمار و جمعیت صورت می‌گیرد، ابراز داشت: آمار و اطلاعات مناطق و به ویژه روستاها، نقش کلیدی در خدمت‌رسانی دولت به این بخش‌ها دارد.
این مقام مسئول در گچساران عنوان داشت: آخرین آمار سرشماری نفوس و مسکن در سال 85 بوده که تاکنون توزیع اعتبارها بر اساس آن آمار اختصاص پیدا کرده است.
ذبیحی افزود: اگر بنا باشد برنامه‌ریزی‌‌ها و اجرای پروژه‌ها به طور صحیح و عادلانه انجام گیرد باید با تعامل و همکاری زمینه‌های لازم را ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی دقیق و منسجم مستلزم آمار و اطلاعات مناسب و دقیق است، ابراز داشت: باید دهیاران و شوراهای اسلامی در روستاها زمینه‌های لازم برای همکاری و مشارکت قوی و تأثیرگذار مردم در طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن را فراهم کنند.
بخشدار مرکزی گچساران از دهیاران خواست تا در مساجد و مدارس و مکان‌هایی که عموم مردم حضور دارند، افراد را با این طرح آشنا کنند.
ذبیحی تصریح کرد: سرشماری زمانی نتایج مفید و سازنده را به همراه دارد که مردم در صحنه حضور  و در عملیاتی شدن آن نقش اصلی داشته باشند.
ذبیحی با اشاره به نزدیک ‌شدن به مرحله آغاز طرح سرشماری نفوس و مسکن 90 افزود: دهیاران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی باید با تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب و به‌موقع مردم را هر چه بیشتر با اصل و فواید این طرح آشنا کنند.
وی با اشاره به سکونت جمعیت زیاد در روستاهای گچساران، خاطرنشان کرد: سرشماری فرصت مغتنمی برای شناسایی نقاط ضعف و قوت شهر و روستا برای خدمات‌رسانی بهتر به این مناطق است.
این مقام مسئول در گچساران گفت: اجرای طرح عظیم سرشماری عمومی نفوس و مسکن در آبان ماه 90 گام بلندی به سوی اعتلا و سازندگی ایران است.
وی با بیان اینکه چشم‌انداز کشور بر مبنای اطلاعات جمع‌آوری شده در سرشماری تعیین می شود، گفت: لازم است مردم اطلاعات صحیح را در اختیار پرسشگران و مأموران طرح سرشماری قرار دهند. 
ذبیحی بیان داشت: در گچساران به ازای هر 360 خانوار روستایی نیز یک نفر مأمور در نظر گرفته شده که هر یک از مأموران سرشماری نفوس و مسکن در روستاها روزانه 16 خانوار را آمارگیری می‌کنند.
بخشدار مرکزی گچساران افزود: در سرشماری نفوس و مسکن تمام مأموران برای توجیه مردم در حال گذراندن آموزش‌های لازم هستند.
ذبیحی خاطرنشان کرد: پیش از این هر 10 سال یک بار سرشماری نفوس و مسکن در کشور انجام می‌شد که بعد از سرشماری سال 85 به‌دلیل اهمیت سرشماری در امر برنامه‌ریزی به ابتکار دولت، این رویداد آماری قرار است هر پنج سال یک‌بار انجام شود.
به گزارش فارس، سرشماری نفوس و مسکن، امسال از دوم تا بیست و دوم آبان ماه در گچساران همزمان با در سراسر کشور اجرا می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول