اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی هرمزگان مطرح کرد:

اشتغال و مسکن مهم‌ترین مشکل مددجویان بندرعباس

خبرگزاری فارس: مدیر کل بهزیستی هرمزگان گفت: بیشتر مشکلاتی که معلولان و مددجویان در شهرستان بندرعباس با آن مواجه هستند مربوط به حوزه مسکن و اشتغال است.

اشتغال و مسکن مهم‌ترین مشکل مددجویان بندرعباس
عبدالله بازیار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار در بندرعباس با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که بیشتر مددجویان در این شهرستان با آن مواجه هستند، نبود مسکن و شغل است،‌ اظهار داشت: با توجه به اینکه مددجویان متقاضی مسکن در شرایط فعلی برای حضور در تعاونی‌ها باید 120 میلیون ریال سهم آورده داشته باشند،‌ به دلیل ناتوانی در تامین این میزان آورده طرح‌های مسکن مددجویی با کندی مواجه شده است.
وی در این راستا ادامه داد: با هدف کاهش هزینه‌های ساخت مسکن برای مددجویان،‌ با هدف تشویق برگشت مددجویان روستایی که به شهرها مهاجرت کرده‌اند به محل اصلی زندگی خود، این افراد توسط بنیاد مسکن در روستاها صاحبخانه می‌شوند.
بازیار با اشاره به معافیت مددجویان بهزیستی از پرداخت هزینه‌هایی مانند انشعاب آب و برق و ... اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در بحث مسکن، مددجویان با آن مواجه هستند، ‌پرداخت هزینه‌های انشعاب در مجتمع‌هایی است که از سوی سازمان مسکن و شهرسازی برای واگذاری به مددجویان معرفی می‌شود.
وی ادامه داد: در راستای جلوگیری از این مشکلات، بهترین راه حل این است که زمین‌های مورد نیاز به بهزیستی واگذار شود و خود سازمان با معرفی پیمانکار، خانه‌ها را با متراژ مناسب بسازد و در اختیار مددجویان قرار دهد و از همان ابتدا معافیت‌ها برای مددجویان در نظر گرفته شود تا از این طریق سهم آورده مددجویان نیز کاهش یابد.
بازیار با بیان اینکه خیران تاکنون در تمام بخش‌ها یاری‌گر بهزیستی بوده‌اند، تصریح کرد: در تلاش هستیم خیران را در بحث مسکن بیشتر مشارکت دهیم و بخشی از سهم آورده مددجویان یا اقساط مددجویان را از طریق خیران تامین کنیم.
مدیر کل بهزیستی هرمزگان همچنین درباره اختصاص سه درصد از ظرفیت اشتغال ادارات به معلولان نیز اظهار داشت: این بحث بسیار پیچیده است زیرا هر اداره نیازمند نیروی تخصصی خود است که گاهی این نیروها ممکن است در بهزیستی وجود نداشته باشد به همین دلیل با ادارات و سازمان‌ها در حال رایزنی هستیم تا نیازهای آنها را از طریق تخصص‌هایی که در بهزیستی وجود دارد تامین کنیم تا نیروهای دارای تخصص در قالب نیروهای شرکتی و قراردادی در ادارات مشغول به کار شوند.
مدیرکل بهزیستی هرمزگان درباره اعطای وام به مددجویان نیز گفت: در بحث اشتغال مددجویان وام‌های مشاغل خانگی، خوداشتغالی و وام سهم کارفرما به مددجویان پرداخت می‌شود و طی مذاکراتی که انجام شده است برای ایجاد مشاغل خانگی هفت میلیارد ریال اعتبار در اختیار داریم که بین 35 میلیون تا 50 میلیون ریال برای هر شغل می‌توانیم وام بپردازیم تا به ایجاد مشاغل خانگی مددجویان کمک کنیم.
وی گفت: همچنین مددجویانی که نیاز به وام ودیعه مسکن دارند نیز می‌توانند تا 15 میلیون ریال وام دریافت کنند.
به گفته بازیار، بیشتر مشکلاتی که معلولان و مددجویان در شهرستان بندرعباس با آن مواجه هستند در بخش مسکن و اشتغال است.
وی در این راستا ابراز داشت: مددجویان در بحث درمانی کمتر مشکلات دارند که این به خاطر وجود امکانات، بیمارستان‌ها و پزشکان خوب در سطح شهر است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول