اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال در چهارمحال و بختیاری؛

1800 طرح خودکفایی برای مددجویان اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری از اجرای یک هزار و 800 طرح اشتغالزایی و خودکفایی برای مددجویان این کمیته تا پایان امسال خبر داد.

1800 طرح خودکفایی برای مددجویان اجرا می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ابوالقاسم رستگار بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برهمین اساس وام‌های خوداشتغالی از دو منبع امدادی و بانکی در اختیار مددجویان کمیته امداد قرار می‌گیرد.
وی تعداد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان را 32 هزار و 687 خانوار اعلام و تصریح کرد: از این تعداد افزون بر 16 هزار و 227 خانوار را مددجویان عادی و 16 هزار و 460 خانوار را سالمندان طرح شهید رجایی تشکیل می‎دهند.
رستگار با تأکید بر اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) با هدف کمک به محرومان، مستضعفان و آسیب دیدگان و خودکفا کردن آنها تاسیس شده است، گفت: این نهاد حمایتی تلاش می‎کند تا با اجرای برنامه‌های مختلفی، آثار فقر و محرومیت را از زندگی مددجویان تحت پوشش خود بزداید.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در این ارتباط، توانمندشدن و خودکفایی مددجویان به عنوان یک امر مهم تلقی می‎شود.
وی خاطرنشان کرد: طرح‌های خودکفایی مددجویان نشان دهنده توانمندی، تلاش و پشتکار آنهاست و همکاری، راهنمایی و فراهم کردن شرایط می‎تواند زمینه موفقیت آنها را تضمین کند.
رستگار با بیان اینکه بسیاری از تولیدات به کارخانه و کارگاه‌های بزرگ نیازی ندارد، گفت: کمیته امداد می‎تواند با ارائه طرح‌ها و تسهیلات مناسب برای خودکفایی مددجویان گام بردارد تا استعدادهای آنها شکوفا شود.
وی هدف اصلی از خودکفایی مددجویان را توانمندسازی اقتصادی آنها برشمرد و گفت: با اجرای این طرح آنها می‌توانند در کنار خدمات دیگری که از کمیته امداد دریافت می‎کنند، از جمله هزینه‌های درمانی و مسکن و خدمات فرهنگی، مانند یک خانواده توانمند جامعه زندگی کنند.
رستگار خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال برای مددجویان به همکاری بین دستگاهی، پرداخت تسهیلات سهل‎الوصول از سوی بانک‌های عامل، حرفه‌آموزی مناسب از سوی ادارات آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و امور اجتماعی نیازمند است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول