اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری؛

8 هزار مددجوی بهزیستی بیمه تکمیلی دارند

خبرگزاری فارس: سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر 8 هزار و 100 نفر از مددجویان و معلولان تحت پوشش بهزیستی این استان از مزایای بیمه مکمل بهره‌مند هستند.

8 هزار مددجوی بهزیستی بیمه تکمیلی دارند
حسین سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: از این تعداد 3 هزار و 617 نفر معلولان جسمی و حرکتی، یک هزار و 620 نفر معلولان ذهنی، 714 نفر نابینا و کم بینا، 700 نفر ناشنوا و کم‌شنوا، یک هزار و 905 بیمار روانی مزمن و 345 نفر سالمندان از مزایای این بیمه بهره‌مند هستند.
وی تکمیل ارائه خدمات درمانی برای بهره‌مندی بهینه افراد تحت پوشش این سازمان را از مزایای بیمه مکمل برشمرد و گفت: افراد تحت پوشش این قرارداد شامل تمامی معلولان جسمی حرکتی، ذهنی، کم شنوا، ناشنوا، کم بینا، نابینا و سالمندان و بیماران روانی مزمن می‏شوند که از سوی این سازمان به شرکت مربوطه معرفی شده‌اند.
سعیدی با اشاره به حدود تعهدات بیمه مکمل، گفت: شرکت طرف قرارداد هزینه‌های پزشکی را مطابق قرارداد و ضوابط شرکت برای یکسال بیمه‌ای برای هر بیمه شده تا سقف 2 میلیون ریال جبران می‌کند.
سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تأمین هزینه‌های بیمارستانی شامل اعمال جراحی مغز و اعصاب، قلب، چشم، پیوند کلیه و مغز استخوان، تأمین هزینه‌های بستری مربوط به شیمی درمانی، جراحی دیسک ستون فقرات، لاپاراسکوپی، سنگ شکن و آنژیوگرافی عروق و سایر اعمال جراحی عمومی و درمان طبی در بیمارستان حداکثر تا سقف 7 میلیارد و 500 هزار ریال از دیگر تعهدات بیمه مکمل است.
وی اضافه کرد: تأمین هزینه‌های خدمات پاراکلینیک شامل سونوگرافی، رادیوتراپی، MRI، انواع اندوسکوپی، سیتوسکوپی، رکتوسکوپی، انواع اسکن، ماموگرافی، اکوکاردیوگرافی، رادیوگرافی و آنژیوگرافی عروق غیر قلبی بجز چشم حداکثر تا سقف یک میلیون ریال از دیگر این تعهدات به‎شمار می‎رود.
سعیدی با اشاره به هزینه‌های خدمات پاراکلینیک دو، گفت: تست ورزش، نوار عضله و عصب، سنجش تراکم استخوان EEG و هزینه‌های مربوط به اعمال مجاز سرپایی مانند شکستگی‌ها، در رفتگی‌ها، آنژیوگرافی چشم و لیزر درمانی غیر زیبایی حداکثر تا سقف 500 هزار ریال از دیگر این خدمات است.
وی خاطرنشان کرد: درخصوص پرداخت هزینه‌های بستری خارج از کشور با رعایت ضوابط قانونی براساس هزینه‌های بیمارستان هم‌تراز طرف قرارداد در تهران قابل محاسبه و پس از کسر سهم بیمه‌گر اول بیمه پایه قابل پرداخت خواهد بود.
سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه سازمان بهزیستی نهاد حمایتی، پیشگیری و خدمات رسانی به محرومان است، گفت: در فعالیت‌های بهزیستی رضایت پروردگار در برآوردن نیازمندی‌های افراد زیر پوشش باید در نظر گرفته شود، چراکه هدف این سازمان کاهش مشکلات مردم به‌ویژه افراد زیر پوشش است.
سعیدی خاطرنشان کرد: خدمات رسانی به معلولان جسمی، حرکتی، روانی و مددجویان بی‎سرپرست، بدسرپرست، نیازمند و آسیب‎دیده از مهم‌ترین وظایف بهزیستی است که با جدیت در حال پیگیری است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول