اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری:

اقتصاد گردشگری چهارمحال و بختیاری بسیار ضعیف است

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اقتصاد گردشگری این استان با وجود برخورداری از مواهب و امکانات طبیعی و توریستی بسیار ضعیف است.

اقتصاد گردشگری چهارمحال و بختیاری بسیار ضعیف است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی اصغر عنابستانی پیش ازظهر امروز در همایش نقش صنعت در اقتصاد شهری در شهرکرد اظهار داشت: ایران با برخورداری از قابلیت‌های گردشگری بسیار از جمله داشتن یک میلیون و ۲۰۰ تپه و 150 هزار اثر تاریخی و منابع متنوع طبیعی جزو 10کشور اول دارای جاذبه‌های توریستی دنیا و پنج کشور نخست در زمینه تنوع و جذابیت اکوتوریسم دنیا است.
وی افزود: این استان دارای اکوسیستم ویژه‌ای است که شامل مناطق و مناظر طبیعی منحصر به‎فرد است، این در حالی است که باوجود جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری و خاص این استان هنوز در شأن و جایگاه خود معرفی نشده است.
عنابستانی با اشاره به قابلیت‌های گردشگری و توریستی این استان، گفت: استان چهارمحال و بختیاری با برخورداری از مواهب طبیعی بسیار می‌تواند مقصد گردشگری بسیار مناسبی برای گردشگران محسوب شود که این امر نیازمند برنامه‌ریزی بیش از پیش است.
استاندار چهارمحال و بختیاری شناسایی قابلیت‌های گردشگری را نخستین گام در توسعه صنعت توریسم این استان دانست و گفت: استان چهارمحال و بختیاری در این زمینه به شدت دچار ضعف است، نگاه این استان به اقتصاد گردشگری بر مبنای اصول علمی و کارشناسی نیست که این امر  ضرورت برنامه‌ریزی و تدوین شاخصه‌های علمی را بیش از پیش توجیه‌پذیر ساخته است.
وی با بیان اینکه رونق شهر منبع درآمدزایی مناسبی برای شهرداری‌ها محسوب می‎شود، گفت: جذب گردشگر رونق اقتصادی و در تداوم آن رونق اقتصادی پایدار اقتصاد معیشتی مردم را به دنبال خواهد داشت.
عنابستانی با تأکید بر اینکه مدیران این استان اقتصاد گردشگری را نیاموخته‌اند، گفت: باتوجه به ضرورت و اهمیت این مسئله از سال گذشته فضای گردشگری این استان با اجرای برنامه‌های متنوع کاملا متحول شده است، برهمین اساس اگر نگاه مدیران و مسئولان استانی به گردشگری و رونق صنعت توریسم در اولویت قرار بگیرد شاهد وقوع بسیاری از اتفاقات خوب خواهیم بود.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت کنونی در مناطق گردشگری حاشیه رودخانه زاینده‌رود گفت: ضعف عملکرد مدیریت استان اصفهان موجب بروز این نابسامانی شده است.
سمینار نقش صنعت گردشگری در توسعه اقتصاد شهری با حضور شهرداران مراکز استان‌های کشور از امروز بروزهای 16 و 17 شهریورماه جاری در شهرکرد در حال برگزاری است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول