اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

نمایشگاه صنایع دستی زمینه ایجاد منطقه گردشگری اکو است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی برپایی نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو در این استان را زمینه‌ای برای ایجاد منطقه گردشگری اکو در خراسان شمالی عنوان کرد.

نمایشگاه صنایع دستی زمینه ایجاد منطقه گردشگری اکو است
ابوطالب شفقت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه ایجاد منطقه گردشگری کشورهای عضو اکو چندی قبل به دولت ارائه شد، اظهار داشت: بر همین اساس برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری خراسان شمالی موضوع برپایی نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو به عنوان نخستین گام در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی به سبب موقعیت سرزمینی از ظرفیت‌های بالای گردشگری و توریستی برخوردار است، افزود: خراسان شمالی با داشتن آب و هوای مختلف نمونه‌ای از استانی چهار فصل است.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در عین حال ضعف در زیرساخت‌های گردشگری را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید سرمایه گذاران بومی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه گردشگری استان ورود و این حوزه را تقویت کنند.
وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی استانی در حال توسعه است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین حوزه‌های قابل توجه برای رشد و توسعه استان توجه به حوزه گردشگری بوده، از این رو بخش‌های مختلف و سرمایه‌گذاران برای توسعه باید مشارکت کنند.
 استاندار خراسان شمالی در ادامه با اشاره به تاکید معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم اظهار داشت: بر همین اساس، تمام مدیران کل میراث فرهنگی استان‌های کشور در این مراسم شرکت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه حضور 100 مهمان کشوری نیز در این همایش برنامه ریزی شده است، گفت: همایش فرهنگی اکو اتفاق مبارکی بوده که برای نخستین بار در کشور اتفاق می‌افتد، از این رو خراسان شمالی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در این همایش باید به بهترین شکل این مراسم را برگزار کنند.
شفقت زمان افتتاح نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو را یکشنبه هفته آینده عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه که در بوستان ملی بش‌قارداش بجنورد برپا خواهد شد، علاوه بر صنعتگران صنایع دستی 31 استان کشور، 50 صنعتگر صنایع دستی کشورهای عضو اکو نیز شرکت دارند.
وی برنامه روز دوم این هفته را برپایی همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در خراسان شمالی عنوان کرد و گفت: برای این همایش از 700 سرمایه گذار داخلی و خارجی دعوت به عمل آمده است.
به گفته استاندار خراسان شمالی، در بعد از ظهر روز دوم نیز رقابت‌های کشتی باچوخه و سوارکاری با حضور مهمانان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.
وی بازدید از مناطق گردشگری و توریستی استان را از جمله برنامه‌هایی عنوان کرد که در طول هفته فرهنگی اکو در خراسان شمالی برای شرکت کنندگان در این همایش به اجرا در خواهد آمد.
شفقت اجرای موسیقی مقامی استان که اخیراً در یونسکو ثبت شده است را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد و اظهار داشت: جشنواره‌های جنبی مختلفی نیز اعم از؛ جشنواره غذا و ... پیش‌بینی شده که در طول این هفته اجرا می‌شود.
استاندار خراسان شمالی با اشاره به قابلیت‌های استان در دو بخش کشاورزی و صنایع دستی، برپایی همایش فرهنگی کشورهای عضو اکو را زمینه‌ای برای ارتقا و تقویت این بخش‌ها به منظور افزایش سرانه درآمد مردم این استان به ویژه در روستاها عنوان کرد.
همایش هفته فرهنگی اکو از 20 شهریور جاری به مدت یک هفته برگزار می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول