اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان تاکید کرد:

ضرورت استفاده از ظرفیت های گردشگری سلطانیه

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان با اشاره به ظرفیت‌ و موقعیت جغرافیایی ممتاز شهر سلطانیه بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های گردشگری، فرهنگی و اقتصادی و موقعیت ممتاز جغرافیایی این شهر تاکید کرد.

ضرورت استفاده از ظرفیت های گردشگری سلطانیه
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری مشترک استان، شهرستان ابهر و بخش سلطانیه با اشاره به اینکه شهر سلطانیه نسبت به دیگر شهرهای استان زنجان از ویژگی‌های خاصی برخوردار است، اظهار داشت: سلطانیه از لحاظ جغرافیایی در یکی از ممتازترین موقعیت‌ها قرار گرفته است.
وی شهر سلطانیه را در مسیر اصلی توسعه استان برشمرد و افزود: شهر سلطانیه به لحاظ نزدیکی به خط راه‌آهن و آزادراه از موقعیت خوبی برای توسعه برخوردار است.
استاندار زنجان گنبد سلطانیه را یکی از معروفترین بناهای تاریخی ایران و جهان دانست و تاکید کرد: مسئولان می‌توانند از این امتیاز برای توسعه شهر سلطانیه استفاده بهینه کنند.
وی با اشاره به اینکه سلطانیه مهد پایتخت شیعه است، تصریح کرد: سابقه تاریخی و اهداف بنیانگذاران این شهر آن را مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار داده است.
رئوفی‌نژاد اضافه کرد: اگر بستر سازی مناسبی در شهر سلطانیه انجام شود، این شهر می‌تواند یکی از توسعه‌یافته‌ترین نقاط استان به لحاظ اقتصادی شود.
وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی و گردشگری شهر سلطانیه گفت: هنوز از این ظرفیت‌ها استفاده چندانی نشده است.
استاندار زنجان ادامه داد: نه تنها استفاده‌ای از ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی و گردشگری گنبد برای شهر سلطانیه نشده است، بلکه در نگهداری آن و دیگر بناهای تاریخی نیز در استان ضعیف عمل می‌شود.
وی با اشاره به ضعف ارائه خدمات به گردشگران تصریح کرد: 80 درصد اعتبارات تخصیص یافته برای مرمت‌ صرف هزینه‌ها می‌شود.
رئوفی‌نژاد با یادآوری باز شدن داربست‌های بیرون گنبد سلطانیه بعد از ده‌ها سال افزود: با خرید یک بالابر پیشرفته داربست‌های داخل گنبد هم باز می‌شود.
وی با اشاره به هشت هکتار محوطه باز بیرون گنبد که تبدیل به مخروبه شده است، گفت: محوطه کنار نرده‌ها تا کنار خود بنا که یک فضای باز در طول و عرض است، باید تبدیل به فضای سبز شود.
استاندار زنجان با اشاره به 50 هکتار زمینی که برای ایجاد شهرک صنعتی در شهر سلطانیه اختصاص یافته است، گفت: با افزودن 50 هکتار دیگر در این شهر یک ناحیه صنعتی با مسئولیت شرکت شهرک‌های صنعتی  ایجاد می‌شود.
وی با اشاره به بازدید خود از منطقه گردشگری شاه بلاغی تصریح کرد: هیچ تغییری در این منطقه رخ نداده است و مسئولان شهر هر طرحی که برای آن دارند، را باید طی دو هفته آینده ارائه و پس از تصویب عملیاتی کنند.
رئوفی‌نژاد همچنین به دیدار خود از مهمان‌شهر سلطانیه اشاره و تصریح کرد: چون این منطقه همه زیر ساخت‌های لازم را دارد، می‌توان با کار کارشناسی طرح‌های گردشگری را آسانتر از مناطق دیگر در آنجا انجام داد.
وی با اشاره به نخستین دیدار خود از بنای "چلبی‌ اوغلی" افزود: من نمی‌دانم چرا از این ظرفیت‌ها استفاده نمی‌شود.
استاندار زنجان بر ضرورت وارد کردن بخش خصوصی برای در اختیار گرفتن بناهای مانند چلبی اوغلی تاکید کرد و گفت: بناهایی مانند چلبی اوغلی پس از ایجاد امکانات باید با کم‌ترین اجاره به بخش خصوصی واگذار شود.
وی در ادامه سخنان خود با ابراز ناخرسندی از روند مرمت گنبد سلطانیه تصریح کرد: این کار باید سرعت بگیرد چرا که بخش عظیمی از اعتبار در نظر گرفته شده برای مرمت آن صرف تامین هزینه نیروهای به کار گرفته شده در آنجا می‌شود.
رئوفی‌نژاد همچنین از لغو مجوز احداث نگین سبز سلطانیه که به یک سرمایه‌گذار خصوصی واگذار و بیش از یک سال پیش کلنگ‌زنی شده بود، خبر داد و افزود: چون در این مدت هیچ کاری در آن محل انجام نشده است، مجوز آن لغو و به متقاضی بعدی واگذار می‌شود.
در این جلسه معاون عمرانی استاندار زنجان تصریح کرد: مشکلات شهر سلطانیه با حضور مسئولان استانی بررسی و راه‌کارهایی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.
علی‌اکبر کریمی با اشاره به اینکه گنبد سلطانیه می‌تواند به عنوان نگین توسعه استان محسوب شود، افزود: اعتبارات خوبی هم برای مرمت و بازسازی آن در نظر گرفته شده است، که باید در هزینه کرد آن تجدید نظر شود.
وی همچنین از تعیین تکلیف بنای چلبی اوغلی سخن گفت و تاکید کرد: نبود زمین دولتی مهم‌ترین دلیل عدم راه‌اندازی شهرک صنعتی در شهر سلطانیه است.
معاون عمرانی استاندار زنجان ادامه داد: توافقات لازم برای احداث یک بیمارستان 10 تخته در شهر سلطانیه به امضا رسیده است.
در این جلسه همچنین امام جمعه سلطانیه با اشاره به برگزاری نماز جمعه از چندین سال پیش در این شهر خاطرنشان کرد: بخش سلطانیه فاقد مصلی و دفتر امام جمعه است.
شایان ذکر است، در این جلسه  احداث یک سایت اداری، فرهنگی که مراکز اداری و فرهنگی شهر از جمله مصلی، دفتر امام جمعه نیز در آن ایجاد می‌شود به تصویب رسید.
از دیگر مصوبات این جلسه آغاز عملیات اجرایی یک استخر با 100 میلیون تومان اعتبار و همچنین اختصاص 200 میلیون ریال برای انجام تبلیغ در راستای معرفی آثار تاریخی شهر سلطانیه بود.
جابه‌جایی تیرهای چراغ برق و استقرار باجه بانک مسکن از دیگر مصوبات این جلسه برای شهر سلطانیه بود.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول