اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سرعین:

ظرفیت گردشگری سرعین به 8 میلیون نفر می‌رسد

خبرگزاری فارس: فرماندار سرعین گفت: طی دو سال آینده ظرفیت گردشگری سرعین به 8 میلیون نفر می‌رسد.‌

ظرفیت گردشگری سرعین به 8 میلیون نفر می‌رسد
کاظم دبیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در سال مزین به جهاد اقتصادی و از آغاز سال با مدیران و مسئولان شهرستان میثاق بسته و هم‌پیمان شدیم تا با ایجاد زیر‌ساخت‌های لازم ظرفیت گردشگری را طی دو سال آینده به بیش از 8 میلیون نفر برسانیم که این ظرفیت تا چهار سال آینده نیز به 9 میلیون نفر قابل افزایش است.
دبیر یکی از اولویت‌های توسعه شهرستان سرعین را افزایش مدت اقامت گردشگران اعلام کرد و افزود:‌ در حال حاضر میانگین مدت ماندگاری در سرعین یک روز است که با اجرای 63 برنامه در هشت محور سعی وافری داریم تا این سرانه به دو روز ارتقا یابد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت:‌ ‌با وجود معادل گندم تولیدی استان و بهره‌وری و درآمد‌زایی از این محل می‌توانیم در بخش گردشگری سرعین درآمد‌زایی داشته باشیم به شرط اینکه زیر‌ساخت‌ها و امکانات لازم در دو سال آینده فراهم شده و بر تعداد ورودی گردشگران و مدت اقامت آنها افزوده شود.
فرماندار شهرستان سرعین گفت:‌ با یک محاسبه دریافتیم که استان اردبیل با تولید 480 هزار تن گندم سالانه بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان در‌آمدزایی برای استان دارد در حالیکه با دو روز اقامت، حضور 8 میلیون مسافر و خرج روزانه 100 هزار تومان، سالانه یک هزار و 600 میلیارد تومان می‌توانیم از بخش گردشگری تولید ثروت داشته باشیم.
وی بیان داشت:‌ در کنار تولید ثروت و جذب سرمایه‌گذاران در سال جهاد اقتصادی ایجاد ظرفیت‌های اشتغال نیز از دیگر برکات عملی شدن چنین برنامه‌هایی است به طوریکه ما در ایامی از سال به قدری مسافر و گردشگر در سرعین داریم که حتی هتل‌ها، مسافر‌خانه‌ها و خانه‌های استیجاری پاسخگو نیستند و ما در مساجد مجبور به اسکان مسافران هستیم.
فرماندار سرعین از آمادگی این شهر برای پذیرش گردشگران خبر داد و گفت:‌ به یقین از فردا و همزمان با عید سعید فطر بر حجم مسافران و گردشگران سرعین تا سوم مهر ماه افزوده می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: ضرورت دارد با همکاری دستگاه‌های مختلف بهترین و شایسته‌ترین خدمات را به مسافران ارائه کنیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول