اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گردشگری مازندران خبر داد:

وجود تقاضای 25 درصد سرمایه‌گذاری گردشگری در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: مازندران، 25 درصد تقاضای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری کشور را به خود اختصاص داده است.

وجود تقاضای 25 درصد سرمایه‌گذاری گردشگری در مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، اسدالله محمدپور صبح امروز در آیین افتتاح رستوران افرا واقع در جاده ساری ـ قائمشهر با بیان اینکه امروزه، صنعت توریسم با گردش مالی 800 میلیارد دلار بعد از صنعت نفت و خودرو رتبه سوم جهان را به خود اختصاص داده، اظهار داشت: سازمان جهانی جهانگردی تعداد گردشگران دنیا را تا سال 2014 یک میلیارد نفر و مقاصد اقتصادی ناشی از صنعت توریسم را یکهزار میلیارد دلار اعلام کرده است.
وی با اشاره به این مطلب که کشورهای آسیایی و خاورمیانه اساس محور توسعه خود را، گردشگری و توریسم قرار داده‌اند، خاطرنشان کرد: در سال میلادی جاری، کشور ترکیه توانست فقط در آنتالیا با جذب 30 میلیون گردشگر، حدود 3 میلیارد دلار درآمد تولید کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به جاذبه‌های فراوان گردشگری ایران خاطرنشان کرد: کشور ایران به عنوان کشور اسلامی با فرهنگ و آداب و رسوم ویژه بازار ویژه‌ای در صنعت توریسم دنیا است.
وی عنوان کرد: استان مازندران به دلیل اینکه قطب طبیعت‌گردی جهان اسلام را گرفته می‌تواند با تامین برخی زیرساخت‌ها جوابگوی نیاز گردشگران سلمان باشد.
این مسئول با تاکید بر اجرای سند چشم‌انداز توسعه در حوزه گردشگری کشور متذکر شد: تا سال 1404 رقم گردشگران خارجی در کشور باید به 20 میلیون نفر افزایش یابد.
این مسئول با بیان وجود دو نوع زیرساخت عمومی شامل فرودگاه، آب ، برق و زیرساخت تخصصی همچون مکان‌های ویژه اقامت و پذیرایی برای گردشگران در حوزه توریسم تصریح کرد: مازندران در تامین این زیرساخت‌ها ضعیف است.
محمدپور اضافه کرد: 25 درصد تقاضای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری کشور در استان مازندران اتفاق افتاده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تصریح کرد: از 4 هزار میلیارد تومان تقاضای سرمایه‌گذاری در کشور، یک هزار و 200 میلیارد تومان تقاضا در مازندران به وجود آمده است.
وی با بیان اینکه سیستم بانکی پاسخگوی نیازهای ما در حوزه گردشگری نیست، افزود: در پنج ماهه نخست سال 90 به اندازه تمام سال گذشته، 101 موافقت اصولی در استان صادر شد که نشان از افزایش تقاضای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در مازندران است.
محمدپور با تاکید براینکه رمز توسعه استان در گرو توجه همه مدیران به توسعه گردشگری است، خاطرنشان کرد: هماهنگی و تشریک مساعی لازم در استان وجود ندارد.
این مسئول با تاکید بر اینکه رویکرد عمومی جامعه باید توسعه گردشگری باشد، اذعان داشت: آموزش همه آحاد جامعه در نحوه جذب و برخورد با گردشگران  و تامین زیرساخت‌ها در این حوزه، ما را به اهداف سند چشم انداز توسعه نزدیک می‌کند.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول