اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث ‌فرهنگی استان مرکزی خبر داد:

پیگیری مطالعات 70 منطقه نمونه گردشگری در استان مرکزی

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: هم‌اکنون پیگیری مطالعات 70 منطقه نمونه گردشگری در استان از سوی اداره ‌کل میراث ‌فرهنگی این استان در حال انجام است.

پیگیری مطالعات 70 منطقه نمونه گردشگری در استان مرکزی
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان مرکزی، محمدحسین فرمهینی‌فراهانی اظهار داشت: تاکنون 28 منطقه نمونه گردشگری و 10 روستای هدف در فاصله سال‌های 84 تا 90 در استان به تصویب رسیده است.
وی با بیان اینکه این مناطق در جریان سفرهای استانی دولت‌های نهم و دهم به تصویب رسیده است، اظهار کرد: سفرهای استانی دولت و تصویب مناطق نمونه گردشگری در توسعه زیرساخت‌های گردشگری موثر بوده است.
مدیر کل میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان مرکزی با تاکید بر اینکه تصویب مناطق نمونه گردشگری شرایط مستعدی را برای مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه فراهم کرده است، بیان داشت: این اقدامات با هدف توسعه و رونق گردشگری در سطح استان انجام شده است.
فرمهینی‌فراهانی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان، به اتمام طرح مطالعاتی پارک ملی اراک در دره گردو اشاره کرد و آماده‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز این منطقه را از اقدامات مهم دولت در حوزه گردشگری استان دانست.
وی سرمایه‌گذاری در حوزه غار نخجیر را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه دانست و متذکر شد: با سرمایه‌گذاریهای صورت گرفته برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در محدوده این غار، پذیرش گردشگر در این غار از سال 88 آغاز شد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول