اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای تابستان تاکنون؛

6 میلیون گردشگر به اردبیل سفر کردند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت:‌ ز زمان آغاز فصل تعطیلات تابستانی تا کنون بیش از 6 میلیون 380 هزار گردشگر و مسافر وارد استان اردبیل شده‌اند.

6 میلیون گردشگر به اردبیل سفر کردند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل،  بهروز ندایی صبح امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای دایمی اردبیل اظهار داشت: در مقاطعی از این ایام نظیر تعطیلات عید سعید فطر حضور گردشگران در استان بی‌نظیر و خارج از تصور ما بوده و به همین دلیل صد درصد مراکز اقامتی و گردشگری ما پر از مسافر و گردشگر بوده است.
وی بیان داشت: در حال حاضر اردبیل به عنوان یکی از مقاصد گردشگری پذیرای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده به طوری که ورود مسافر در 75 روز گذشته فصل تابستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 25 درصد افزایش نشان می‌دهد.
دبیر ستاد تسهیلات سفرهای دایمی استان اردبیل در مورد ارائه خدمات مناسب به مسافران گفت: علاوه بر حضور تیم‌های نظارتی گردشگری در مسیر‌های مختلف استان، برای بازدید از تاسیسات گردشگری و کنترل مراکز اقامتی، پذیرایی و تفریحی دیگر دستگاه‌های اجرایی نظیر پلیس، بهداشت، بازرگانی، تعزیرات حکومتی و ... نیز به نحوه فعالیت صنوف و عرضه‌کنندگان خدمات گردشگری نظارت داشته و این نظارت‌ها همچنان ادامه دارد.
ندایی با اشاره به آمار بازدید‌کنندگان از موزه‌های استان خاطرنشان کرد:‌ در ایام سپری شده از فصل تابستان 128 هزار و 449 نفر از موزه‌های مختلف استان بازدید کردند.
وی بیشترین بازدید‌ها را مربوط به بقعه شیخ ‌صفیالدین اردبیل و موزه باستان‌شناسی اردبیل اعلام کرد و بیان داشت:‌ این اماکن با 105 هزار و 299 بازدید‌کننده بیشترین آمار بازدید‌کنندگان را به خود اختصاص داده‌اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل  تصریح کرد: علاوه بر این مکان‌ها مسافران و گردشگران تابستانی از موزه‌های مشگین‌شهر، نیر، نمین و خلخال نیز بازدید کرده و با قدمت و تاریخچه این آثار آشنا شده و در جریان سیر تحولی این منطقه در طی تاریخ قرار گرفتند.
این مسئول بیان داشت: انتظار داریم حجم سفرها تا سوم مهر ماه به استان اردبیل همچنان زیاد باشد و به همین دلیل با تمام توان و ظرفیت خود اعم از اماکن اقامتی، پذیرایی، گردشگری، سرویس‌های بهداشتی، ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی و مکان‌های تاریخی - باستانی و موزه‌ها تلاش می‌کنیم تا در خدمت مطلوب به گردشگران آماده باشیم.
دبیر ستاد تسهیلات سفر‌های دایمی استان اردبیل در پایان ابراز امیدواری کرد:  گردشگران ورودی به استان از فرصت پیش آمده در شناخت بیشتر از این خطه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های به وجود آمده به گونه‌ای رفتار کنند تا در سال‌های آینده نیز این استان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول